Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Valoarea produselor dermatocosmetice vândute în trimestrul II din 2020 s-a ridicat la 58,6 milioane de lei

Conform rezultatelor studiului privind piața de dermatocosmetice din farmacii, Cegedim Customer Information estimează că în perioada aprilie – iunie 2020, volumul produselor eliberate către pacienţi în România a fost de 0,97 milioane cutii, în scădere cu 17,0% faţă de aprilie – iunie 2019. Valoarea produselor dermatocosmetice a fost de 58,6 milioane lei la preţ cu amănuntul, cu 18,5% mai puțin față de aprilie – iunie 2019.
Farmacie

Studiul privind consumul de produse dermatocosmetice este realizat printr-o metoda cumulativă de agregare a datelor sursă, acoperind mai mult de 60% din farmaciile publice din România (fără grupul Farmacia Tei), începând cu anul 2017. 

În trimestrul 2 2020, volumul total al produselor dermatocosmetice din farmacii s-a ridicat la 0,97 milioane cutii, în scădere cu 17,0% față de trimestrul 2 din 2019. 

Piața este dominată în volum de produsele pentru îngrijirea feței care dețin 40,1%, de cele pentru îngrijirea părului (20,7%) și de cele pentru corp (18,7%). Primele trei segmente dețin aprox. 80% din volumul acestei piețe. 

Pe principalele segmente, ratele de creştere în volum au fost de -17,7% pentru produsele de îngrijire a feței – Face Care, +6,2% pentru cele din categoria Hair Care și -2,1% pentru produsele destinate îngrijirii corpului – Body Care. Produsele pentru protecție solară, cele pentru make up precum și deodorantele au fost afectate într-o foarte mare măsură de restricțiile impuse în perioada stării de urgență, instaurată de la jumătatea lunii martie precum și în perioada stării de alertă, începând cu jumătatea lunii mai. 

În trimestrul 2 2020, valoarea totală a produselor dermatocosmetice eliberate către pacienți s-a ridicat la 58,6 milioane Lei (12,1 milioane euro), în scădere cu 18,5% față de trimestrul 2 din 2019. 

Piața este dominată în valoare de produsele pentru îngrijirea feței care dețin 40,5%, de cele pentru corp (19,0%) și de cele pentru îngrijirea părului (18,2%). Primele trei segmente dețin peste 75% din valoarea acestei piețe. 

Pe principalele segmente, ratele de creştere în valoare au fost de -16,6% pentru produsele de îngrijire a feței – Face Care, -9,5% pentru produsele destinate îngrijirii corpului – Body Care și 5,8% pentru cele din categoria Hair Care. Similar, produsele pentru make up, deodorantele precum și cele pentru protecția solară au înregistrat scăderi majore față de trimestrul 2 din 2019. 

Farmaciile din Zona București (inclusiv județul Ilfov) generează ceva mai puțin de un sfert din consumul de produse dermatocosmetice la nivel național, atât în volum cât și în valoare. Primele 6 din cele 8 euroregiuni ale României contribuie cu peste 80% la consumul la nivel național. 

În volume, componența principalelor 10 corporaţii se prezintă astfel: pe primul loc se situează compania Pierre Fabre (cu principalele branduri Avene, Ducray, Klorane și A-Derma) cu vânzări de 271,7 mii unități, urmată de L’Oreal (cu brandurile Vichy, La Roche Possay și Cerave) cu 270.6 mii unități și Laboratoarele Bioderma (brandul Bioderma) cu 167,6 mii unități. În topul primilor 10 competitori se regăsesc și brandurile românești Farmec cu 81,8 mii unități și Ivatherm cu 30,4 mii unițăți. Primele 10 corporatii dețin mai mult de 95% din volumul pieței. 

În valoare, pe primul loc se situează corporația L’Oreal cu 18,7 mil. Lei, urmată de Pierre Fabre cu 16,5 mil. Lei și de Laboratoarele Bioderma cu 10,1 mil. Lei. În topul primilor 10 competitori se regăsesc și brandurile românești Farmec (2,8 mil. Lei) și Ivatherm (2,0 mil.Lei). Primele 10 corporatii dețin aproximativ 95% din valoarea pieței. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii