Cautare




, Contributor

Sănătate |
|

Valoare fuziunilor și achizițiilor din domeniul farma a depășit 200 mld. dolari anul trecut

Segmentul companiilor farmaceutice mari a revenit la niveluri serioase de tranzacționare în 2014, prin fuziuni şi achiziții totalizând aproape 90 de miliarde de dolari, iar companiile farmaceutice de nişă au întrecut companiile mari la capitolul cheltuielilor cu fuziuni şi achiziţii, atingând nivelul de 130 miliarde de dolari, potrivit unui raport EY.
top distributie farma

„Ne aşteptăm ca 2015 să fie un an cu o activitate robustă şi intens concurențială în ceea ce privește fuziunile şi achiziţiile în industria bio-farmaceutică, marcat de o creştere continuă a primelor de tranzacţionare. Aceasta va însemna o provocare mai ales pentru unele companii mari, care au încă nevoie de achiziţii ca să satisfacă aşteptările de creştere ale pieţei”, Mihaela Cuţurescu, manager asistenţă în tranzacţii, EY România.

„Pentru moment, numărul ţintelor care pot oferi un impact semnificativ asupra acoperirii scăderilor de venituri – ceea ce noi numim “decalaj de creştere” – este mic. Mai mult, competiţia pentru tranzacţii s-a intensificat dinspre companiile farmaceutice de nişă şi marile companii de biotehnologie, acestea mărindu-şi forţa de acţiune”, a mai adăugat reprezentanta EY.

În ultimii cinci ani, companiile mari de biotehnologie şi cele farmaceutice de nişă au furnizat o creștere cumulată de peste cinci ori mai mare decât creşterea companiilor farmaceutice mari, se mai arată în raportul citat.

Companiile farmaceutice de nişă au devenit achizitorii dominanţi în 2014 și mulţumită, în mare parte, strategiilor lor eficiente de taxe, folosind peste 50% din forţa lor de acţiune pentru fuziuni şi achiziţii. Marile companii farmaceutice au folosit doar 10% din forţa lor de acţiune pentru fuziuni şi achiziţii în aceeaşi perioadă de timp.

Valorile estimate de achiziție ale potenţialelor ţinte (companii cu o ţintă de vânzări pentru 2015 de peste 1 miliard de dolari) au crescut, în medie cu 164%, între 2011 şi 2014. Astfel de valori au făcut de neatins multe din cele mai atractive ţinte de achiziție pentru companiile farmaceutice mari, chiar dacă ele urmăreau să încheie mai multe tranzacții pentru a se putea concentra pe zonele proprii de terapie farmaceutică.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii