Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Valerian Salavastru, Director Executiv Direcția de Impozite și Taxe Locale Sector 5: “Nu-i musai ca digitalizarea să dea oamenii afară”

În urmă cu aproape două săptămâni, Direcția de Taxe și Impozite Locale Sector 5 a fost digitalizată, oferind astfel cele mai diversificate sisteme digitale și alternative de interacțiune cu cetățenii, la nivelul Municipiului București.
 aboneaza-te
DITL

Însă, odată cu digitalizarea instituțiilor publice apar tot felul de provocări atât pentru angajați, cât și pentru contribuabili. Mai exact, automatizarea proceselor și avansul tehnologiei ar putea lăsa foarte mulți oameni șomeri sau aceștia s-ar putea vedea nevoiți să se reorienteze către alte domenii.

Valerian Salavastru, Director Executiv Direcția de Impozite și Taxe Locale Sector 5, spune că, inițial, după digitalizarea instituției, oamenii s-au speriat din pricina faptului că vor rămâne fără locuri de muncă, ceea ce momentan nu este cazul. Practic, la nivelul instituției au realocat resursa umană acolo unde era într-adevăr nevoie, iar restul proceselor au fost automatizate.

“Digitalizarea nu e o sperietoare. La un moment dat o să se ajungă să se dea oamenii afară. Într-un an de zile vom fi în foarte multe locuri digitalizați, vom fi într-o altă etapă”, a declarat Valerian Salavastru la solicitarea Forbes România.

În plus, digitalizarea instituțiilor publice vine la pachet și cu o mulțime de beneficii precum controlul activității angajaților. Astfel, se va putea vedea, spre exemplu, câte certificate fiscale s-au eliberat pe zi de către un funcționar sau cât a lucrat efectiv în ziua respectivă. Așadar, va fi mult mai ușor să se urmărească productivitatea unui angajat.

Cu peste 24 de ani de experiență în administrația publică, Valerian Salavastru ocupă funcția de Director Executiv al Direcției de Impozite și Taxe Locale Sector 5 din martie 2017. Acesta mai punctează și că DITL nu face o mulțime de lucruri obligatorii, din princina lipsei de timp. Concret, DITL-ul ar trebuie să opereze pe teren, nu de la birou, așa cum se întâmplă de cele mai multe ori. Însă, tocmai de aceea e atât de necesară digitalizarea instituțiilor publice.

Pe de altă parte, nu doar angajații au răspuns negativ la digitalizarea instituției publice, ci și contribuabilii. Valerian Salavastru spune că a constatat amărăciune în rândul cetățenilor, pentru că, dacă până acum trebuiau să vină la ghișeu și doar să lase documentele acolo, odată cu digitalizarea vor fi nevoiți să depună mai mult efort pentru eliberarea documentelor sau pentru alte solicitări.

“Constatăm că sunt supărați mulți dintre contribuabili. Orice pas nou e complicat. Era mai ușor la ghișeu”, mai completează acesta.

Dar, cu toate acestea, directorul DITL Sector 5 precizează că vor lucra la campanii de informare a publicului până când oamenii vor înțelege că digitalizarea este în avantajul tuturor.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii