Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Summer Plans 2021 |
|

Valer Hancaș (Kaufland):„Implicarea face diferența. Iar această implicare este esențială cu atât mai mult într-o perioadă de incertitudine, pentru că oferă garanția reușitei”

Dacă în alte veri tema principală de discuții din comunitatea de business viza rutina și destinațiile de vacanță, de această dată, Forbes România i-a provocat pe cei mai cunoscuți jucători din mediul de afaceri local să răspundă unui scurt chestionar, într-un context special, în care vara lui 2021 ar trebui să reprezinte o așteptată revenire la (noua) normalitate.
Valer Hancas_Kaufland Romania (2)

Valer Hancaș, Director de Comunicare & Corporate Affairs, Kaufland România

Forbes: Va intra afacerea dvs. în vacanță în această perioadă? Sau nu mai este vremea de „vacanțe” după un an de pandemie? 

Valer Hancaș: Sectorul în care activăm presupune un ritm alert, constant, prin urmare, din punct de vedere al business-ului, nu putem vorbi niciodată despre vacanță.

Din contră, în 2021 am apăsat și mai mult pedala de accelerație și suntem în continuă expansiune. În plus, suntem încântați că ne vom putea revedea cu clienții în cadrul evenimentelor sau proiectelor de CSR pe care le susținem anual.

Avem multe planuri și proiecte noi pentru acest an în derulare.

 

Forbes: Unele dintre cele mai des întâlnite teme în discuțiile pe care redactorii Forbes România le-au avut de-a lungul ultimului an și jumătate au vizat absența certitudinilor și lipsa de predictibilitate. Au apărut certitudini în vara 2021 pentru afacerea pe care o conduceți? Au apărut elemente de predictibilitate?

Valer Hancaș: Pandemia ne-a demonstrat că ne putem adapta cu succes în orice situație și că putem să venim în întâmpinarea nevoilor clienților noștri indiferent de context.  Ne-am luat angajamentul de a fi mereu aproape de oameni, iar în ultimul an și jumătate Kaufland a trecut această încercare cu succes.

A fost, totodată, și un test de echipă, la nivel de organizare internă, iar certitudinea care ne-a ghidat constant a fost aceea că împreună putem trece peste orice. Cum ne place nouă să spunem, implicarea face diferența. Iar această implicare este esențială cu atât mai mult într-o perioadă de incertitudine, pentru că oferă garanția reușitei.

Dacă vorbim de certitudini, putem spune că am asistat la conturarea unor noi comportamente de consum. În pandemie, consumatorii au preferat să comande online produse alimentare, cu livrare acasă. S-a schim­bat comport­amen­tul de consum al oame­nilor care au mers mai rar la magazin, au cumpărat mai mult la fiecare şedinţă de cumpărături şi au mizat puternic pe digital.

Aceste schimbări se anunță a fi de lungă durată, însă nu consider că piața se va schimba la 180 de grade, ci doar că se va adapta treptat noilor tendințe.

Companiile vor fi nevoite să înțeleagă mai bine aceste noi comportamente de consum și să vină în întâmpinarea cerințelor consumatorilor cu produse relevante și servicii convenabile.

Oricare ar fi opțiunile, trebuie să fim întotdeauna receptivi la nevoile din prezent ale consumatorilor.

În viitor, un alt trend la care vom asista si mai pregnant, este nevoia consumatorului de transparență și implicare din partea companiilor. Acesta tinde să prefere tot mai mult companiile care promovează aceleași valori cu care se identifică.

Comunicarea transparentă și implicarea în comunitate nu mai sunt doar termeni de bifat în strategia de business, ci au devenit elemente esențiale pentru poziționarea unui brand și încrederea pe care o oferă consumatorilor;

Este important ca și în 2021, chiar dacă vom vorbi în continuare de efectele pandemiei, companiile să continue să investească în proiecte de mediu, educație, stil de viață sănătos și susținere a culturii.

 

Forbes: Ce anume vă îngrijorează în această vară, în domeniul/sectorul în care activați? Cum arată planurile Dvs. de business pentru finalul acestui an? Dar pentru 2022?

Valer Hancaș: Cum spuneam și mai devreme, suntem în continuă expansiune.

Am alocat pentru anul 2021 unul dintre cele mai mari bugete de investiții, de peste 375 milioane de euro.

Pentru anul financiar 2021, am deschis deja trei magazine astfel, în Târnăveni, în Voluntari și  magazinul cu numărul patru în Timișoara.

Planul pentru 2021 înseamnă un ritm susținut de expansiune, ce vizează deschiderea a cel puţin zece magazine noi, viziune valabilă de asemenea pentru fiecare din următorii ani.

Zece noi magazine înseamnă că vom crea aproximativ 1000 noi locuri de muncă în 2021. Odată cu fiecare nou magazin deschis, înființăm între 70 și 100 de noi locuri de muncă, ce sprijină dezvoltarea economiei locale.

Regiunile în focus pentru acest an sunt Muntenia și Transilvania. Spre deosebire de strategia noastră de la început, de a avea exclusiv spații în proprietate, ne-am adaptat formatele de magazine și căutăm și spații în chirie.

Am deschis magazine în mall-uri, în ansambluri rezidențiale și suntem pregătiți să venim și cu alte idei.

Vom continua să investim în modernizare și să fim alături de comunitate cu aceeași dedicare ca până acum.

Anul 2021 și următorii pentru retail vor însemna adaptare rapidă și continuarea asumării unui rol mai mare: acela de a asigura aprovizionarea populației în orice scenariu, de a ne adapta peste noapte, și de a dovedi că suntem partener implicat al comunității.

Dacă ne concentrăm acțiunile pe diminuarea efectelor produse de pandemie, asta nu înseamnă că trebuie să ne oprim celelalte demersuri pentru dezvoltarea sustenabilă a României. Trebuie pur și simplu să muncim mai mult.

Trebuie să acționăm ca un sprijin pentru echilibrarea economică, oferind susținere pentru partenerii mici și mijlocii de business, producătorii români, autorități, clienți și comunitate.

Kaufland România are mai multe exemple în acest sens, lansate încă de la debutul pandemiei, și vom continua să fim alături de toți partenerii și să dovedim că suntem un sprijin pentru România.

(15 iulie 2021)

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii