Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Vă mai amintiți ce ratinguri a făcut „Regina”?

regina.jpg
Succesul de audiență al serialului „Suleyman Magnificul” de pe Kanal D este comparabil cu cel înregistrat de producția românească „Regina”, difuzată pe Acasă TV, în sezonul 2008 – 2009.

Pe 29 septembrie 2008, Acasă TV difuza primul episod al telenovelei „Regina”, produsă de firma Promance pentru canalul grupului Media Pro. Din distribuție făceau parte Diana Dumitrescu, Bogdan Albulescu, Gheorghe Visu, Carmen Tanase și Marin Moraru. Au trecut ceva ani!

Acel episod a avut un rating de 7,7% la nivel urban (măsurătoare GfK România), asigurând un start fulminat serialului. La fel ca și „Suleyman Magnificul”, telenovela românească a fost programată să se desfășoare pe parcursul sezonului rece, pentru a profita din plin de audiența care „stă la gura sobei”.

Cele 160 de episoade ale „Reginei”, difuzate în perioada septembrie 2008 – iunie 2009, au avut un rating mediu de 9,3% la nivel urban.

Audiența a crescut rapid în sezonul de toamnă până în preajma Revelionului 2009. Pe 11 decembrie 2008, „Regina” a înregistrat vârful de audiență  de 11,5% rating.

La fel ca și serialul turcesc, telenovela românească a suferit o scădere de audiență la sfârșitului anului, când pe 24 decembrie 2008, ratingul a fost de 8,6% urban. Căderea de audiență a „Reginei” a fost mai ușoară decât cea înregistrată de „Suleyman” în ultima zi a anului 2012.

Cel mai urmărit episod al „Reginei” în 2009 a fost difuzat pe 5 februarie – 11,8% rating urban. În acea lună, postul Acasă TV a avut o cotă de piață de 6,7% la nivel urban (all day), fiind a treia televiziune în topul audințelor, după Pro TV și Antena 1. Această poziție i s-a datorat, fără îndoială telenovelei „Regina”.

În iunie 2009, când serialul s-a încheiat, Acasă TV ocupa poziția a patra în sondajele, după Pro TV (14,1%), Antena 1 (11,3%) și Realitatea TV (5,8%), cu o cotă de piață de 5,6%. (Ce vremuri, Realitatea TV a treia televiziune!)

În prezent, Kanal D ocupă poziția a treia în topul audienței, tot datorită unui serial, dar de această dată turcesc – „Suleyman Magnificul”. Ratingul e trecător!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii