Cautare




, Contributor

Sfatul specialistului |
|

Urania Cremene: „Această perioadă de izolare este, categoric, un examen pe care îl avem de trecut ca familie”

Și părinte, dar și angajat sau antreprenor, plus profesor și chiar partener de joacă. Toate în același timp și sub același acoperiș. Ce provocare! Despre cum putem face față, în calitate de părinți, acestei perioade de autoizolare și, mai ales, ce putem învăța din ea ca familie, am vorbit cu URANIA CREMENE, unul dintre cei mai apreciați experți în parenting din România.
 aboneaza-te
Urania Cremene

Urania, ce faci? Cum ești în această perioadă care, iată, a dat o altă dinamică vieților noastre?

Mulțumesc, lucrez le echilibrul meu interior zilnic. În plus, împreună cu echipa All About Parenting ne-am restructurat activitatea online. Oferim ajutor părinților din toată țara în această perioadă. Așadar, muncesc foarte mult.

Am văzut că, alături de echipa ta, ai dat start seminariilor online. Felicitări pentru mobilizare! În calitate de mamă, dar și de expert în parenting, te rog să ne spui dacă, într-adevăr se poate munci eficient de acasă fiind în același timp părinte cu normă întreagă?

Mă bucur că inițiativa All About Parenting a fost văzută și de către voi. Este apreciată într-adevăr de părinții din toată țara și suntem recunoscători că ne putem continua misiunea și online. Acum, vorbind despre îmbinarea rolurilor de părinte și cel profesional sub același acoperiș aceasta este posibil cu ajutor și multă planificare. În schimb, nu cred că a fi părinte cu normă întreagă și profesionist cu normă întreagă este posibil pe termen lung. Cred că se poate lucra de acasă, cred că un părinte poate lucra de acasă, cu copil mai mare de  4, 5 ani, aproximativ 6 ore pe zi. Mă îndoiesc că poate lucra 8 ore fără ajutor din partea altor adulți din casă sau fără posibilitatea de a pleca de acasă să lucreze în altă parte, sau fără posibilitatea copilului de a ieși din casă măcar 2, 3 ore pe zi. De ce? Pentru că este foarte frustrant pentru un copil să-și aibă părintele în casă, în spatele unei uși închise, foarte multe ore pe zi. Copiii au nevoie de noi ca părinți și unora le este greu să înțeleagă că mami sau tati au și job-uri în același spațiu. Putem face asta, repet, dar maximum 5-6 ore/zi și acestea împărțite în calupuri de 1-2 ore, nu continue. Aceasta este părerea mea.

Cum putem aduce echilibrul între programul de muncă și cel de părințeală?

Exact cum am spus mai devreme, făcând un program foarte riguros, zilnic, în care, de exemplu, lucrezi tu ca părinte dimineața 1-2 ore înainte să se trezească copiii. Mai lucrezi 2 ore după micul-dejun, mai lucrezi 1-2 ore în timpul de somn al copiilor sau în timpul în care copiii au timp de ecrane și seara după ce ei se culcă încă 1-2 ore. Deci acest interval, de 5-7 ore, în funcție de vârsta copiilor, pot fi împărțite în calupuri de câte 1-2 ore cu ajutorul  cuiva din familie.

Pentru părinții de copii mai mici ce recomandări ai?

Acolo unde părintele este mama și copilul este mai mic de 3 ani, orele între care un părinte poate lucra și este singur cu copilul acasă vor fi categoric împărțite preponderent între orele de somn ale copilului și foarte puținul timp de ecran. Altminteri, e foarte dificil să lucrezi cu un copil mic de acasă. E nevoie de ajutor din partea unui alt adult. Deci părinții, dacă sunt acasă împreună să-și împartă timpul în așa fel încât unul să fie tot timpul cu copilul.

Dar pentru cei care sunt nevoiți, acum, să gestioneze HomeSchooling-ul?

Pentru cei care sunt nevoiți acum să gestioneze HomeSchooling-ul este categoric perioada propice să oferim copilului responsabilitate pentru teme și școală, dacă până acum nu s-a întâmplat lucrul acesta. Adică copiii să înțeleagă că este responsabilitatea lor să facă teme și școală.

În schimb, copiii au nevoie de un spațiu propice învățării de acasă și este, din nou, momentul în care părintele să poată vedea și evalua corect ce știe, poate și vrea copilul să facă singur. De asemenea, să lucreze mai aproape de cadrele didactice în a le ajuta să evalueze corect ceea ce știe, poate și vrea să facă copilul, în așa fel încât temele și școala, cu totul, să poată fi un spațiu-timp acoperit de copil într-o proporție foarte mare singur. Cu o intervenție minimă a părintelui, care să ajute acolo unde copilul nu știe să facă. Acolo unde părintele observă că mai mult de 70%-80% din ceea ce face copilul în contextul școlii este ceva ce nu poate face singur, atunci părintele trebuie să se adreseze cadrelor didactice.

În afară de tabletă sau tv, ce activități le putem propune copiilor în casă?

90% orice, mai puțin tabletă sau TV. Vestea bună e că copiii devin foarte creativi în casă, inventând jocuri. Dacă dispare tableta sau televizorul, copiii se pot juca cu absolut orice dacă le dăm acest timp de joacă liberă. Știu, e dificil la început, dar, după ce dispare tableta copiii își vor inventa jocuri și ne putem juca cu ei orice propun ei. Pe platforma uraniacremene.ro am oferit părinților o serie de idei, pentru activități împreună cu copiii.

Pe lângă mai mult timp împreună, acest stat în casă vine la pachet și cu o serie de certuri, supărări, răbufniri. Cum le gestionăm și, mai ales, cum le calmăm?

Această perioadă este, categoric, un examen pe care îl avem de trecut ca familie. Este perioada în care, devine evident cât de bine eram sudați în relațiile noastre în familie până acum. Dar și cât de mult timp mai avem până să ne sudăm împreună, pentru că, evident, într-o perioadă în care stăm cu toții închiși în casă, nu mai avem unde să plecăm, nu mai avem alți oameni prin preajma noastră care să ne ajute în gestionarea acestor relații, bone, bunici, femei care ne ajută la curățenie.

Așadar, suntem unii în fața altora expuși. Conflictele devin din ce în ce mai frecvente sau din ce în ce mai rare. Acesta este scopul, până la urmă, să ne sudăm relațiile. Propun părinților aici, împreună cu întreaga mea echipă de traineri, webinarii sau cursuri online care se desfășoară zilnic, printre care avem inclusiv un webinar despre gestionarea conflictelor între copii și conflictelor, în general, între adulți. Așa că acum hai să învățăm cum să gestionam conflictele între noi. 

Acum, mai mult ca oricând, majoritatea părinților se simt copleșiți de sentimentul de vinovăție că nu fac față tuturor acestor roluri pe care le au: părinte, angajat sau antreprenor, profesor chiar și partener de joacă. Ce e de făcut? 

Dacă ne propunem ca în acest context să facem totul ca până acum, adică să ne ducem la îndeplinire toate rolurile ca până acum, este evident că nu putem să facem treaba asta. Este necesar să facem schimbări majore în felul în care lucrăm, în care relaționăm cu copiii, în timpul pe care ni-l petrecem în joaca cu copiii, în activități care țin de casă și rolul profesional. Așadar, vorbesc despre acest subiect într-un webinar care își propune să ne arate ce putem și ce nu putem face, unde avem control și unde nu avem, în așa fel încât să ne gestionăm cât mai bine toate aceste roluri fără să avem pretenția de la noi să fim full-time părinte și full-time profesionist. Așa ceva nu se poate sub același acoperiș, decât pe termen scurt, timp care deja a fost depășit.

Un mesaj pentru toți părinții din comunitatea Forbes Kids.

Hai să luăm această perioadă și s-o transformăm într-o oportunitate din toate punctele de vedere în așa fel încât să ieșim din ea mai puternici.

Mulțumesc și sunt alături de voi #ImpreunaAcasa,  cu sprijinul întregii echipe! 

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii