Cautare




, Editor Coordonator

Explorator. De vocație, om. De profesie, povestitor. www.georgianaciofoaia.ro

UP by Forbes |
|

Universul diafan al colecțiilor JUNIPER BOOKS – UP by Forbes

Îmi plac cărțile. Nu e nici o taină că mă pierd deseori în lecturile mele, că le caut prezența și că sunt mereu cu ochii după noutăți despre ele. Așadar, nu întâmplător exercițiile vizuale propuse de Juniper Books, o companie creată în Colorado, SUA, de către un iubitor de cărți, mi-au atras atenția. M-am înarmat cu întrebări și am aflat astfel povestea, secretele și câteva sfaturi pentru o bibliotecă frumoasă, primite chiar de la Tatcher Wine, fondatorul Juniper Books.
Thatcher Golf Course 5

Savoarea decuplării de rutina zilnică se măsoară diferit pentru fiecare dintre noi. Cei care iubim cărțile, mirosul lor, poveștile, cârligele livrești ale autorului formăm, fără doar și poate, o comunitate adusă împreună de lipiciul acestei pasiuni. Doar astfel îmi pot explica cum l-am cunoscut pe Tatcher Wine, cel care a pus bazele Juniper Books și care mi-a mărturisit că cea mai mare bucurie o constituie faptul că Juniper a reușit în cei 16 ani de existență ai brandului să crească nesperat, mai ales în aceste timpuri în care se vorbește mult despre ieșirea cărțile tipărite din uzul curent și trecerea la formatele digitale.

În fiecare an de la înființare, Juniper Books și-a mărit vânzările, extinzându-și portofoliul de clienți și implicit, de proiecte. „Noi nu vindem paperbacks, ci doar hardcovers și suntem unul dintre cei mai mari vânzători de cărți hardcover și cărți legate în piele, din Statele Unite. Anul trecut am expediat cărți în 50 de țări din întreaga lume.” mărturisește Tatcher.

Cel mai popular set semnat de Juniper Books este Harry Potter, iar cel mai iubit autor clasic este Jane Austen. Cărțile pentru copii și cărțile de bucate sunt cele mai căutate pentru a fi oferite cadou, iar seriile BabyLit reprezintă un succes uriaș pentru familiile cu nou-născuți, în timp ce setul de cărți de gătit este foarte popular pentru cadourile de nuntă sau „de casă nouă”.

Juniper Books reprezintă o inițiativă pentru toți cei care vor să trăiască frumos. Unind două elemente diferite – cărțile și designul – doar pentru a le potența fiecăruia dintre ele efectul, echipa Juniper nu face decât să ofere o alternativă frumoasă, nutritivă pentru ochii și mintea celor care caută „mai binele“, în forma unor seturi și biblioteci personalizate.

Up: Cele mai iubite cărți din lume își găsesc rostul în seturile și bibliotecile customizate pe care le creați voi. Care este povestea Juniper Books? Cum a început totul, Tathcher?

Tatcher Wine: Am început Juniper Books în 2001. La început ca un hobby, evident. Eu lucram în business-ul tehnologic de câțiva ani și devenisem „prăjit” de lumea digitală. Am fost întotdeauna un iubitor de cărți și un colecționar așa că nu-mi doream decât să petrec timp alături de „good old fashioned printed books”! Și de la idee până la ceea ce este astăzi Juniper, nu a fost decât un pas.

Up: Care sunt motivațiile echipei Juniper Books pentru a crea seturi atât de frumoase precum colecțiile acestea?

TW: Credem foarte mult în cărți, în importanța lor pentru fiecare om în parte, dar și pentru întreaga lume. N-am crezut nici o clipă în hype-ul e-book-urilor pentru că este simplu: cărțile printate sunt foarte speciale și nu vor dispărea niciodată. Echipa noastră care numără 12 oameni lucrează pe diverse aspecte de design, marketing și execuție, introducând în fiecare an aproximativ 50 de seturi și colecții noi de cărți pe care le trimitem în toate colțurile lumii.

Up: Vorbim despre cărți, dar de prea puține ori se vorbește despre ceea ce spun cărțile referitor la o persoană. Ce transmit ele?

TW: Cărțile pe care le păstrăm sunt poveștile pe care le spunem despre cine suntem. A cumpăra o carte în format fizic este o decizie foarte conștientă, iar o alta asemenea este aceea de a păstra pe rafturile bibliotecii noastre o carte pe care o poate vedea oricine. Fiecare dintre noi are propria lui poveste, pe care o poate spune mai departe oricum dorește prin cărțile pe care le păstrează.

Up: Care este povestea lansării Juniper Books și cum ai ales acest nume?

TW: Juniper înseamnă ienupăr. Copacii de ienupăr trăiesc sute de ani și uneori chiar peste 1000 de ani! Am vrut ca acest business să aibă un nume care să reprezinte longevitatea, exact așa cum cărțile și tehnologia de printare a lor durează de peste 500 de ani. De asemenea, iubesc copacii și trăind în vestul Americii, unde avem sediul, există o mulțime de ienuperi aici, ceea ce completează de minune toată ideea noastră.

Up: Este limpede că seturile și bibliotecile pe care le creați voi au ceva special, o atingere personală. De unde vă extrageți ideile? Ce vă inspiră?

TW: Ideile vin către mine tot timpul, nu sunt suficiente ore într-o zi să le urmăresc pe toate! Multe dintre idei îmi vin chiar în timp ce citesc cărți, familiarizându-mă cu autorii și poveștile lor. Avem și întâlniri creative unde ne împărțim și expunem ideile și conceptele, aici fiind cel mai adesea locul unde se întâmplă magia și unde ne dăm seama cu adevărat de ceea ce încercăm să realizăm, să împlinim cu un anumit design.

Up: Tatcher, ne poți spune ceva mai multe despre filosofia voastră de design?

TW: Una dintre abordările noastre este să „vărsăm” conținutul cărților în afara lor – ar trebui să fie evident ca atunci când te uiți la o carte sau la un set de cărți, să-ți dai seama despre ce este vorba.

Încercăm să convertim emoția și uneori și ceva despre autor, în exteriorul cărții. De asemenea, mai credem și în mărirea dimensiunii canvasului pe care lucrăm – un singur cotor de carte nu-ți prea lasă loc pentru a spune o poveste, dar dacă punem unul lângă altul un set de 8 – 10 cotoare de cărți, ori, de ce nu, o bibliotecă întreagă, atunci putem obține o adevărată poveste.

Up: Voi desenați și alcătuiți împreună biblioteci de vis. Care este procesul din spatele a ceea ce reușiți să faceți?

TW: Primul pas este întotdeauna acela în care vorbim cu clientul despre ceea ce încearcă să realizeze cu rafturile lor. Luăm măsurile, discutăm despre interesele lor pe diferite subiecte, dar îi întrebăm și despre gândurile sau ideile de inspirație pentru design-ul pe care îl vom face. Urmează apoi crearea unei serii de randări digitale care vor arăta exact ca proiectul final, în spațiul respectiv. Odată ce avem designul aprobat, mergem mai departe pentru a căuta cărțile  și pentru a tipări copertele personalizate, dacă acestea fac parte din plan.

Up: Care sunt piesele sau seturile tale favorite, create până acum?

TW: Mi-e foarte greu sa aleg un proiect preferat! Iubesc setul Hemingway Elephant, este unul dintre design-urile noastre originale și unul dintre cele mai longevive. Dar la fel de mult îmi place și setul J.D. Salinger, care este bazat pe copia cărții mele din liceu.

Citește și Când ludicul devine artă – UP by Forbes

Up: Ce emoție traduc proiectele voastre cel mai des? Este vreun element care carecterizează arta voastră, ca o semnătură invizibilă?

TW: Seturile noastre sunt concepute să fie distractive, amuzante și să provoace curiozitate, astfel încât cei care le văd să vină mai aproape, să se apropie și, sperăm, să citească acele cărți. Oamenii ar trebui să vadă volumele și să se simtă bine cu privire la munca grea pe care au depus-o autorii în cărțile lor și noi în design, iar „spectatorul” ar trebui să simtă, de asemenea, că este parte din poveste, văzând cărțile și participând la existența lor.

Up: Care a fost cea mai mare provocare în acest business și cum ai rezolvat-o?

TW: Creăm adesea noi produse și idei, mult mai repede decât le putem comercializa și vinde. Suntem în permanență în căutarea echilibrului potrivit, mai ales pentru că luăm câte o pauză pentru a ne asigura că clienții pot găsi și cumpăra modelele noastre extraordinare, apoi reluăm dezvoltarea de produse noi, de exemplu. Trecerea aceasta de la un proiect la altul te poate și mobiliza, dar și destabiliza.

5 sfaturi de la Tatcher Wine despre cum ne putem crea propriile biblioteci

          Pentru început, scoateți toate cărțile din bibliotecă, pentru a putea începe cu rafturile goale.

          Găsiți o modalitate de a vă organiza cărțile, care funcționează pentru voi. Unora le place să-și aranjeze cărțile în ordine alfabetică după autor, alții în funcție de subiect, alții în funcție de culoarea coperții. Nu există o modalitate corectă de a face acest lucru, dar dacă vă apucați de acest proiect, ar trebui să aveți un plan personal care să funcționeze pentru propriile gusturi si preferințe.

          Nu puteți să citiți toate cărțile deodată, așa că biblioteca ar trebui să arate bine și în timp ce cărțile vă așteaptă să vă întoarceți și să le citiți. Îmi place să fac un pas înapoi și să mă uit la rafturile mele în timp ce mă gândesc la modelul vizual pe care cărțile îl pot crea, astfel încât acestea nu sunt toate la fel (adică nu toate stau vertical, nu au aceleași grosimi sau înălțimi). Pe un raft, începeți în partea stângă, așezați cărțile să stea în picioare până la jumătate și continuați cu un teanc orizontal care le reține, apoi așezați o ramă frumoasă sau un alt obiect decorativ, după cărți. Pe raftul următor, inversați și repetați până când ați terminat!

          De reținut este că niciodată nu e vorba de a compune o bibliotecă atât de „perfectă“ încât nimeni să nu vrea să deranjeze cărțile. Este vorba despre a crea echilibrul corect astfel încât să arătați că volumele aparțin unui întreg, dar și că pot fi citite și pot constitui surse de bucurie de fiecare dată când sunt scoase din colecție.

          Adăugați mereu în colecția voastră cărți noi – librăriile sunt un mod distractiv pentru a vizita și a căuta idei pentru propria voastră bibliotecă. Poate că în pașii de mai sus realizați că mai aveți nevoie doar de o carte pentru a avea toate lucrările unui anumit autor, ori poate pentru designul perfect mai aveți nevoie de cărți care au copertele roz!

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii