Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Uniunea Agențiilor de Publicitate este nemulțumită de relatările Antena 3 în privința ordonanței de modificare a Legii audiovizualului

uapr.jpg
Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) solicită postului de televiziune Antena 3 respectarea Codului deontologic al profesiei, prin relatarea obiectivă a evenimentelor și informarea corectă a publicului din România, se arată într-un comunicat al organizației.

UAPR respinge categoric afirmația conform căreia „agențiile de publicitate și multinaționalele contestă forma actuală a ordonanței și încearcă să facă presiuni pentru modificarea ei”,  utilizată în mod eronat de Antena 3, într-un material video difuzat în ziua de 12 iunie 2013, despre propunerile de modificare a OUG 25/2013, se precizează în comunicatul difuzat de Uniunea Agențiilor de Publicitate.

„Am observat în ultimele săptămâni numeroase comentarii malițioase, incorecte și rău intenționate pe care trustul Intact le-a lansat, în încercarea de a garnisi suportul pe care acest grup îl oferă OUG 25/2013, un act normativ față de care s-au opus agențiile media, clienții și stațiile tv. În acest context, în care punem sub semnul întrebării acuratețea relatărilor în chestiuni minore, cum ar putea fi considerată de încredere relatarea unor subiecte mult mai importante și mai grave de către acest trust. Cu toții ar trebui să fim conștienți că atunci când spunem jumătăți de adevăr, audiența ar putea percepe jumătatea greșită”, a declarat Radu Florescu, președintele UAPR.

UAPR și International Advertising Association (IAA), cele mai importante asociații profesionale din industria de media&advertising, au propus în mod public Parlamentului României adoptarea unui amendament la OUG 25/2013, de modificare a Legii audiovizualului, în completarea actului normativ adoptat de guvern în regim de urgență în luna aprilie.

UAPR și IAA au depus propunerea de amendament la Parlament și au făcut public conținutul acestei propuneri prin intermediul unei „Scrisori deschise”.

Amendamentul UAPR și IAA propune ca beneficiarii finali ai publicității televizate să aibă posibilitatea de a alege modalitatea de achiziție a spațiului publicitar, atât direct cât și prin intermediari mandatați, în mod total transparent, al prețurilor aplicate de către radiodifuzori.

Propunerea UAPR și IAA ar asigura o transparență totală fiscală, o transparentizare a relațiilor comerciale și menținerea dreptului fiecărei companii de a-și alege liber partenerii contractuali.

UAPR analizează, de asemenea, posibilitatea de a sesiza Consiliul Național al Audiovizualului, cu privire la lipsa de acuratețe a relatărilor pe care Antena 3 le-a prezentat în cadrul jurnalelor de știri din 12 iunie 2013, în legătură cu demersul public inițiat, pentru amendarea OUG 25/2013, de modificare a Legii audiovizualului.

UAPR este o organizaţie profesională fondată în anul 2000, care urmăreşte apărarea intereselor agenţiilor de publicitate, dezvoltarea şi profesionalizarea industriei de advertising şi ridicarea standardelor profesionale.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii