În acest an, topul destinațiilor externe rămâne similar cu cel din 2014. Potrivit statisticilor interne ale Eximtur Business, cele mai căutate orașe pentru cei care călătoresc în interes de afaceri în România sunt București, Cluj-Napoca, Sibiu, Iași, Timișoara și Brașov.
În medie, o călătorie de afaceri este de două-trei zile în străinătate, respectiv de una-două zile în România. Pentru destinațiile îndepărtate, durata medie este de cinci zile. Potrivit companiei, există și rezervări punctuale, de mai bine de zece zile, în cazul clienților care gestionează anumite proiecte în străinătate. În ceea ce privește preferințele de călătorie, oamenii de afaceri optează pentru hoteluri de patru și cinci stele, în străinatate, și trei sau patru stele, în țară.
„Unele dintre cele mai frecventate orașe pentru deplasările în interes de serviciu sunt și în topul celor mai cerute destinații de city break în rândul clienților noștri. Constatăm un trend, nu doar la nivel național, cât și la nivel internațional, în rândul celor care călătoresc în interes de serviciu, şi anume, îmbinarea utilului cu plăcutul. Statisticile internaționale arată că față de acum cinci ani, șase din zece călători de business sunt dispuși să își aloce în plus zile de vacanță aproape fiecărei deplasări în interes de serviciu”, spune Salvadora Benegui, Business Travel & Events Manager Eximtur Business.
Eximtur Business aduce de 63% la cifra de afaceri a companiei, cifră ce a înregistrat în primele 5 luni ale acestui an o valoare de 18,5 milioane de euro.Activitatea de business travel a companiei a înregistrat în primele 5 luni ale acestui an o creștere a vânzărilor de 11,5% față de perioada similară a anului trecut.
Eximtur Business a fost anul trecut cea mai performantă dintre divizii, cu o creștere a vânzărilor serviciilor asigurate clienților corporate și instituțiilor publice de peste 14%.