FacebookTwitterLinkedIn

Bugetul brut de publicitate investit în ziarele și revistele din România a scăzut de la 408 milioane de euro, în anul 2008, la 167,3 milioane de euro, anul trecut, potrivit prezentării ținute de Silviu Ispas, președintele Biroului Român de Audit al Tirajelor (BRAT), în prima ediție a conferinței „Ziua Cercetării Media”. (Cifrele sunt calculate la tarifele-listă de publicitate).

Potrivit aceluiași raport, tirajul brut s-a diminuat cu 66% în perioada amintită, iar tirajul total difuzat, cu 61%. Audiența presei tipărite (net reach) s-a prăbușit cu 75%. Publicațiile locale au suferit pierderi în audiență de 68%, iar ziarele locale de 66%. Audiența (neduplicată) a revistelor s-a redus cu 71%, începând cu 2008 și până anul trecut.

În 2012, au fost 4.115.700 de cititori de ziare naționale (față de 6.275.300 în 2008) și 4.641.800 cititori de reviste (comparativ cu 6.513.700 în urmă cu patru ani).