Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

Forbes Small Business: Un tânăr de 37 de ani rulează peste 300.000 de euro din biciclete

Modelul de afacere olandez și potențialul pieței din România l-au inspirat pe tânărul Sorin Kertesz să lanseze un business de sute de mii de euro.

Sorin Kertesz, un tânăr de 37 de ani, a inaugurat, în urmă cu șase ani, magazinul de articole și echipamente sportive Biciclop, cu o investiție inițială de 10.000 de euro , care ulterior a ajuns la peste 100.000 de euro. Sursă de inspirație i-a fost modelul olandez, iar numele, unul sugestiv, de altfel, a fost inspirat de cel al unui magazin din Franța. Pentru Sorin Kertesz nu a fost dificil să lanseze o afacere, din moment ce domeniul antreprenoriatului nu îi era necunoscut – provine dintr-o familie de antreprenori, înainte de lansarea afacerii Biciclop a condus timp de doi ani propria sa firmă de management consulting, a fondat câteva ONG-uri și site-uri non-profit. Mai mult, Sorin Kertesz a absolvit Facultatea de Relații Economice Internaționale din cadrul ASE, a urmat un program de masterat în Economie Politică la Universitatea Harvard din SUA cu specializarea Management Strategic și, în total, a profesat în management consulting timp de șapte ani.

Cu toate acestea, cum orice început de drum înseamnă o provocare, tânărul a întâlnit și obstacole pe parcursul dezvoltării proiectului: a deschis afacerea în plină criză, de aceea piața nu a avut o evoluție foarte bună, consumatorul nu era obișnuit cu ideea de a folosi bicicleta în oraș și cu atât mai puțin să o cumpere, s-a confruntat cu lipsa unei ,,culturi” a bicicletei. În plus, atunci când a dorit să angajeze și alte persoane, a observat că sunt foarte puțini oameni care să cunoască toate componentele unei biciclete, să poată să o monteze și să o demonteze rapid.

VEZI MAI MULTE POVEȘTI DESPRE MICI AFACERI

Pentru că Olanda este una din țările care valorifică această ,,cultură” a bicicletei, primele biciclete din magazin au fost importate de acolo. Metoda importului o practică și în prezent: cele mai multe articole sunt de import, o mare parte din gamă fiind importată direct de la producători.

Majoritatea clienților se încadrează în același tipar: cei mai mulți au vârste cuprinse între 25 și 55 de ani, provin din mediul urban, sunt dinamici, folosesc bicicleta atât ca modalitate de recreere, cât și ca mijloc de transport.

Cel mai bine vândute produse sunt bicicletele de munte accesibile, bicicletele pliabile și trotinetele pentru copii, în special cele pliabile, iar aproximativ 10% din totalul vânzărilor se realizează online. În mod curent, clienții achiziționează biciclete în valoare de mii de euro , însă au existat clienți care au efectuat comenzi de peste 30.000 de euro fiecare. Este ușor de înțeles mai ales că, în magazin, există și biciclete care ajung și la peste 23.000 de lei (echivalentul a 5.200 de euro).

Anul trecut, Biciclop a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 milioane de lei, respectiv 340.000 de euro, iar anual, profitul este reinvestit: ,,Nu ne dorim să obținem un profit de 20-30% la o cifră de afaceri de 100.000 lei, ci să creștem exponențial și să devenim un lider în această industrie. Optimizarea structurii costurilor va deveni prioritară abia după ce ajungem la acest nivel, la fel cum nici Facebook nu a urmarit profiturile în primii ani de dezvoltare”, explică Sorin Kertesz.

În urma lansării afacerii, antreprenorul a constatat că, deși interesul românilor pentru sport crește odată cu dorința de a avea un stil de viață sănătos și activ, veniturile pe care le au nu le permit să își achiziționeze echipamentele necesare, așa cum se întâmplă în alte țări. „Tocmai de aceea, este rolul nostru, ca antreprenori, să le oferim în mod constant noi produse, mai accesibile și adaptate stilului lor de viață”, a argumentat acesta.

Pe termen scurt, își dorește să extindă afacerea la nivel național prin stabilirea relațiilor cu magazinele de profil din țară, iar pe termen lung, Biciclop vizează achiziții, francize sau dezvoltarea prin intermediul fuziunilor. Pentru anul acesta, Sorin Kertesz preconizează o creștere a cifrei de afaceri și estimează că Biciclop va înregistra în 2015 aproximativ 500.000 de euro. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii