Cautare




, Contributor

Forbes.com

Antreprenori |
|

Un tânăr antreprenor român îşi vinde businessul către gigantul Nielsen

OctavianBAdescu2.jpg
Octavian Bădescu, fondator al mai multor afaceri de nișă, face exit complet din compania Retailplus Eastern Europe prin vânzarea acțiunilor sale către o  companie din grupul Nielsen, liderul mondial în cercetare de piață. Grupul internațional Nielsen a intrat în acționariatul firmei Retailplus Eastern Europe în anul 2011, prin achiziționarea a 51% din acțiuni.

“Încă de la cesionarea a 51% către Nielsen am avut în vedere un exit total până în anul 2015. L-am realizat acum pentru ca ambele părţi au văzut această perioadă ca fiind un context favorabil pentru a pune în acţiune acest plan. Prin urmare, ieşirea din Retailplus Eastern Europe vine ca un pas cât se poate de firesc. Ca şi în acest an, în perioada următoare focalizarea mea va fi – până la noi provocari – pe proiectele antreprenoriale existente, în special pe Sameday Courier ” a declarat Octavian Bădescu, co-fondator Retailplus Eastern Europe.

Octavian Bădescu a fost implicat direct în conducerea Retailplus Eastern Europe timp de 3 ani şi jumătate, fiind şi directorul general al companiei. Aceasta s-a dezvoltat continuu, în condiţii de profitabilitate, ajungând lider de piaţă pe această nişă. Anul 2011 a adus pentru Retailplus Eastern Europe o creştere de 50% faţă de anul anterior, înregistrând o cifră de afaceri de aprox. 1,5 milioane de euro, cu o rată de profit de 30%. Tot în 2011, aria geografică acoperită a fost marită, compania Retailplus Eastern Europe dezvoltând operaţiuni în Bulgaria, în ţările din fosta Iugoslavie şi în Albania.

“Retailplus Eastern Europe a însemnat o poveste de succes deplin. Pornită de la zero din punct de vedere operaţional, compania a înregistrat constant o creştere continuă, profitabilă, a fost susţinută de o echipă extraordinară, a avut parte de clienţi de renume şi de extindere regională. Am ajuns lideri de piaţă pe segmentul de “in-store observation” şi liderul mondial în cercetare de piaţă a intrat în acţionariatul nostru. Toate aceastea în patru ani.“  a adăugat Octavian Bădescu.

În urma achiziţiei realizate de Nielsen, nu vor exista schimbări majore în cadrul companiei Retailplus Eastern Europe, Octavian Bădescu renunţând la management înca de la finalul anului trecut.

Compania Retailplus Eastern Europe a fost fondată în 2008 de către Octavian Bădescu alături de Gilad Hass şi Nyr Manor. Compania este lider de piaţă pe segmentul de “in-store observation”, având drept clienţi companii precum Carlsberg, Heineken, Coca Cola sau Unilever.

Octavian Bădescu este un tânăr antreprenor care, în timpul şi ulterior plecării sale de la conducerea şi din acţionariatul Alo Curier (2002-2006), a dezvoltat pe parcursul carierei sale, în diferite parteneriate, numeroase business-uri de nisa: Dropmail & Sampling (field marketing, 2004-2006), More Results Marketing (companie de marketing direct, 2005-2009), Retailplus Eastern Europe (cercetare de piaţă, asociat fondator şi GM, 2008-2012, companie achiziţionată de către Nielsen), Sameday Courier (singura firmă autohtonă de curierat cu livrare în aceeaşi zi atât local, cât şi naţional şi internaţional), Field Expert (distribuite neadresate), Gift Express (vânzări online de carduri cadou), Expert Flowers (magazin online de flori).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii