Cautare




, Staff

Servicii financiare |
|

Un noul model de extindere pe piața bancară românească – online și polonez: Alior Bank își începe operațiunile printr-un parteneriat cu Telekom Romania

Alior Bank, una dintre cele mai mari bănci din Polonia, și-a început operaținile pe piața din România printr-un parteneriat cu Telekom România, sub brandul Telekom Banking. Spre deosebire de restul băncilor din țara noastră, primele produse sunt oferite exclusiv online pentru persoanele fizice, banca introducând produse similare și având un parteneriat asemănător în Polonia.
MB iOS log

Toate explicațiile. Dragoș Popescu (arbitragist BNR): ROBOR, în cuvinte și fără emoție

Înființată în 2007, Alior Bank, a noua bancă din sistemul bancar polonez, după valoarea activelor, și a șasea după numărul de clienți, a anunțat că țintește să ajungă în România la câteva sute de mii de clienți, persoane fizice, pe termen mediu, patru – cinci ani.

Topul băncilor din România în 2016, în funcție de active

Folosim cele mai bune practici din Polonia, cele mai inovatoare soluții oferite de Alior Bank acolo și dezvoltate în colaborare cu T-Mobile. Oferta finală a fost pregătită de echipa noastră din România. Avem planuri ambițioase și suntem convinși de faptul că alături de Telekom Romania le vom împlini și că vom avea succes pe piața românească, unde considerăm că există un potențial foarte mare de dezvoltare. În această primă fază, vom oferi conturi curente, carduri de debit, depozite și un serviciu de schimb valutar online, urmând ca în faza următoarea să lansăm oferta noastră de credite”, a declarat Celina Waleśkiewicz, Deputy CEO al Alior Bank.

A noua bancă din Polonia are suficiente active cât să fie prima în România

Alior Bank avea, pe piața poloneză, la sfârșitul lunii iunie 2017, active estimate la 61,8 miliarde de zloți (14,6 miliarde de euro) și asigura servicii pentru aproape patru milioane de clienți, inclusiv peste 180.000 de companii.

Comparativ cu România, la finalul anului trecut, dar situația nu era mult diferită nici la mijlocul anului, BCR, cea mai mare bancă locală, avea active de 64,068 miliarde de lei (14,1 miliarde de euro). BCR era urmată de Banca Transilvania, cu active de 51,776 miliarde de lei (11,4 miliarde de euro), și de BRD – Groupe Société Générale, cu 50,657 miliarde de lei (11,16 miliarde de euro). La aceeași dată, a noua bancă din România era Bancpost, cu active de 11,656 miliarde de lei, echivalentul a 2,567 miliarde de euro, respectiv de aproape 5,7 ori mai puțin decât omoloaga din Polonia.

Ieșirea din post-criză

Din 2014, Alior Bank face parte din indicele WIG20 care include cele mai mari și mai lichide companii listate pe Bursa din Varșovia. Începând cu 2014, printr-un parteneriat cu T-Mobile Polonia, Alior Bank a lansat T-Mobile Banking Services (T-Mobile Usługi Bankowe). La sfârșitul lunii iunie 2017, compania cu o activitate de trei ani furniza servicii bancare și de creditare pentru aproximativ 600.000 de clienți, atât persoane fizice, cât și companii mici.

Serviciile bancare din România sunt oferite de Alior Bank Varșovia – Sucursala Bucureşti. Autorizată de Banca Națională a României să opereze pe piața locală încă de anul trecut, Alior și-a început oficial operațiunile în țara noastră miercuri.

Schimb Valutar Online cu opțiune „Pay later”

Serviciile Telekom Banking vor fi lansate gradual. Au început cu operațiuni zilnice bancare (primare), pe platforma de Schimb Valutar Online, pentru persoanele fizice. Prin această platformă, se poate face schimb valutar pentru zece valute, care sunt actualizat la un interval de maxim 10 secunde, în timpul zilelor lucrătoare.

BRD şi BCR, locul trei și locul întâi în sistemul bancar românesc, au intrat în Top 10 cele mai sigure bănci din Europa Centrală şi de Est

De asemenea, se pot stabili condițiile în care să efectueze schimburile valutare. De exemplu, se pot seta data și ora la care să se efectueze schimbul valutar și nivelul cursului de schimb la care să se efectueze tranzacția.

Prin opțiunea „Pay later” (Plătește mai târziu) se pot efectua schimburi valutare, fără să fie disponibilă întreaga sumă. Pentru aceasta, clientul trebuie să dețină cel puțin 5% din suma tranzacționată, urmând ca, în maximum două zile lucrătoare, să asigure diferența necesară pentru finalizarea tranzacției.

Deschiderea unui cont durează patru zile

Prin intermediul Telekom Banking, în prezent, se pot deschide conturi curente, doar de către persoanele fizice, în lei, euro, dolari și lire sterline. Acestor conturi li se se pot atașa carduri de debit și pot fi accesate online, pe www.telekombanking.ro sau printr-o aplicație de mobile banking, sau într-unul dintre magazinele Telekom și Germanos.

Reprezentanții noilor servicii bancare susțin că deschiderea contului poate fi inițiată online, dar finalizarea de face offline. După introducerea datelor și a documentelor (fotografia buletinului) în aplicație, viitorul client poate finaliza procesul într-un shop Telekom sau Germanos.

Profitul băncilor a depășit 2,7 miliarde de lei, în primul semestru al anului. BT: Rata creditelor neperformante, în convergență spre nivelul minim din 2009

Altă variantă este deschiderea unui cont prin transmiterea gratuită prin curier a documentelor necesare, în aproximativ patru zile de la solicitare. Tot prin curier, și tot gratuit, banca poate livra cardurile de debit.

Unicitatea deschiderii unui cont în magazin constă în faptul că solicitantul primește cardul pe loc și îl poate utiliza imediat, după semnarea unui acord”, au precizat reprezentanții Telekom Banking.

BNR: Lista băncilor care nu au plătit impozit pe profit, prezentată în mass-media în ultima vreme, cuprinde 12 nume care nu mai operează pe piață

În primii trei ani, clienții Telekom Banking nu vor plăti niciun fel de comision pentru retrageri de la orice bancomat, în țară și în străinătate, și pentru transferurile în lei gratuite, la orice bancă din România, prin intermediul serviciilor online de internet și mobile banking.

Celina Waleśkiewicz a spus că nu știe care vor fi comsioanele, după cei trei ani, deoarece piața bancară, și nu numai, este în continuă transformare și, așa cum acum trei ani nu știau ce vor face în prezent, nici acum nu știu ce vor face peste trei ani.

120 de shop-uri și credite online

Până la finalul anului viitor, Alior intenționează să fie prezentă în aproximativ 120 de shop-uri Telekom sau Germanos, inclusiv în cele amplasate în centrele comerciale și din mall-uri, care au programe prelungite și program de weekend.

Pe piața din țara noastră, Alior nu plănuiește să deschidă propriile unități – birouri dedicate doar băncii, deși are în Polonia, ci preferă să închirieze suprafețe în shop-urile Telekom.

Surpriză în sistemul bancar: dominația BCR se poate clătina. Banca Transilvania anunță că poate prelua Bancpost, până la finalul lunii octombrie

Practic, în următoarea lună, în magazinele Telekom și Germanos și ale partenerilor selectați, orice persoană va putea solicita deschiderea unui cont curent și emiterea unui card de debit. În plus, prin intermediul conceptului bancar Shop-in-Shop corner, introdus în magazine selectate Telekom şi Germanos, vor fi oferite servicii bancare suplimentare, inclusiv produse de creditare. Rețeaua Shop-in-Shop va fi extinsă sistematic pe durata următorului an, țintindu-se un număr de 120 de magazine în care să fie introdus acest concept”, au precizat reprezentanții Telekom Banking.

În fiecare dintre aceste shop-uri vor lucra aproximativ două – trei persoane. În condițiile în care Alior are în România 60 de angajați, numărul acestora poate ajunge la aproape 500, până la finele anului viitor.

Fără bancomate, însă cu acordarea de credite

Claudia Butac, directorul general al Sucursalei Alior Bank din România, a confirmat că banca nu va avea propriile bancomate, ci depunerile și retragerile se vor putea face în cadrul shop-urilor, dacă se dorește realizarea lor fizică, precum și la bancomatele celorlalte bănci.

Pe viitor, poate chiar anul viitor, oferta Telekom Banking va fi completată cu servicii de finanţare a dispozitivelor din oferta Telekom Romania, de credite de nevoi personale fără garanții și de facilitatea overdraft.

Grupul BEI a acordat finanțări de 13 miliarde de euro, în 25 de ani de activitate în România

Ceea ce ne propunem este să oferim servicii pe măsura noii culturi IT&C în care trăim, în prezent. Experienţa bancară a Alior Bank și viziunea tehnologică și inovativă adusă de Telekom Romania au făcut posibilă nașterea unei oferte de servicii bancare dedicate persoanelor fizice, capabile să modeleze viitorul segmentului financiar-bancar din România”, a declarat Miroslav Majoros, CEO-ul Telekom Romania.

Platforma de internet banking în noiembrie

Platforma de internet banking a Telekom Banking va fi lansată la începutul lunii noiembrie. Pe aceasta, vor fi integrate toate informațiile despre produsele și serviciile folosite.

Aplicația oferă o gamă largă de funcționalități, inclusiv transferuri către alte conturi, folosind coduri QR sau funcția NFC, vizualizarea ultimelor trei tranzacții fără a fi autentificat, plăți P2P etc. Există, de asemenea, posibilitatea de a deschide alte conturi curente, în lei sau valută, direct din aplicația mobile banking, de a solicita carduri de debit sau de a crea depozite la termen sau conturi de economii”, au detaliat reprezentanții Telekom Banking.

Schimbare importantă în sistemul bancar. S-a confirmat: OTP Bank România cumpără Banca Românească. OTP Bank ajunge pe locul 8, un salt de trei poziții

Aplicația și platforma de internet banking sunt și vor fi replici ale celor pe care Alior le-a lansat acum câțiva ani în Polonia, fiind doar adaptate pentru piața din România.

De asemenea, noul serviciu financiar dispune de un call center dedicat în cadrul Telekom, care este disponibil non-stop.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii