Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Un nou tip de serviciu pentru afacerile de familie

Sondajul Global Family Business realizat de PwC pentru perioada 2016-2017 arată că 53% dintre afacerile de familie din România au perspective de creştere mai mare de 10% de la an la an. În străinătate există tendinţa de a introduce în consiliul director persoane din afara businessului, pentru a introduce şi o latură obiectivă.
Family Office

Există şi în România cerere pentru serviciul Family Office, introdus acum de către PwC.
“68% dintre intervievaţi se aşteaptă să aibă o diversificare a businessului, ceea ce înseamnă fie că vor să se ducă în alte ţări să dezvolte business-ul, fie vor să dezvolte alte tipuri de business-uri. 68% dintre familiile din România sunt îngrijorate cu privire la posibilitatea de a găsi oameni talentaţi care să lucreze în business-ul lor. Este din ce în ce mai important pentru aceste familii“, a afirmat Mihaela Mitroi, lider servicii de consultanţă fiscală PwC România.
Sondajul mai arată că, în România, 74% dintre membrii de familie sunt implicaţi în afacerea familiei. Mihaela Mitroi susţine că business-ul de familie se confruntă cu numeroase provocări: este foarte antreprenorial, proprietarul este emoţional implicat în afacere, iar asigurarea succesiunii este o provocare.
Family Office este un serviciu care permite gestionarea volumului, complexităţii informaţiei şi proceselor din cadrul afacerilor mari de familie şi oferă un model de organizare, control şi acces la informaţii, astfel încât deciziile de business să fie luate într-o manieră eficientă.
“Acest concept, de Family Office, îl regăsim în toate ţările din Europa de Vest şi de pe alte continente. Este, de fapt, un mod de organizare a familiei ca să poată răspunde la toate provocările pe care le poate avea îndeosebi când e vorba de transferarea business-ului de la o generaţie la alta“, a explicat Chris Bell, Tax Director, PwC UK.
La nivel global, 50% dintre afacerile de familie reuşesc succesiunea la a doua generaţie şi doar 20% realizează cu succes trecerea la a treia generaţie. În România, doar 20% din afacerile de familie cu peste un milion de euro cifră de afaceri au realizat cu succes trecerea la a doua generaţie de antreprenori, în timp ce 73% dintre acestea sunt încă conduse de fondatori şi se pregătesc pentru succesiune.
Majoritatea afacerilor de familie nu au o structură de guvernanţă familială şi mai puţin de 10% dintre ele sunt organizate printr-o structură de tip holding. Studiile efectuate arată că facerile de familie din România sunt încă la etapa pionieratului, mai puţin structurate, fără o viziune certă asupra viitorului.
Acest lucru se va schimba în anii următori, prin coagularea unor afaceri de familie solide, cu potenţial de dezvoltare internaţională.

“Au existat cazuri nefericite care s-au întâmplat, când administratori unici au murit în accident, sau soții care întemeiaseră afacerea au divorţat, “ explică Mihaela Mitroi.
Family Office îi poate ajuta pe antreprenori să-și structureze afacerile, de la caz la caz, pentru ca apoi antreprenorul să se poată concentra asupra afacerii. “Unele afaceri au nevoie de un Consiliu Director sau de un Consiliu de Supraveghere format din persoane care provin din afara familiei și sunt independente. Se asigură astfel: decizii bune pe termen lung, transferul sănătos al businessului către generația următoare, soluţii optime pentru investirea banilor câștigaţi, iar în cazul vânzării afacerii antreprenorul poate fi îndrumat spre alte investiții, pentru că spiritul antreprenorial nu piere“, precizează Chris Bell.
Această modă a independenților este puternică în străinătate. Sunt persoane cunoscute, care au experiență de business, şi care au acest rol. Tot ei pot rezolva și conflictele în cadrul unei familii, care apar în cazul în care toți membrii familiei fac parte din boardul companiei.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii