Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Un milion de utilizatori de Facebook din România au văzut campania Special Olympics România „Donează un fan”

Mii de români au susținut Special Olympics România cu ocazia Jocurilor Mondiale de Vară de la Los Angeles (25 iulie – 2 august), posturile campaniei Special Olympics fiind văzute de 1.000.000 de utilizatori unici de Facebook din România.
Special Olimpic

Campania „Donează un fan” a unit 38 de sportivi români în încercarea de a soluționa nevoia de awareness a ONG-ului și a inițiativelor acestuia și de a le oferi sportivilor Special Olympics atenția și susținerea pe care o merită și de care au atât de multă nevoie.

Campania le-a propus sportivilor profesioniști să „doneze fani” prin crearea unui scurt film, nominalizarea altor doi sportivi celebri și urcarea filmului pe pagina de Facebook personală, împreună cu link-ul aplicației către campanie.

Aplicația de Facebook, special creată pentru această campanie de către agenția de publicitate CohnamdJansen JWT și de Atelieru.ro, a centralizat toate aceste filmulețe și a dat șansa fiecărui suporter de a se alătura cauzei.

sportivi

Numărul de fani ai comunității Special Olympics a crescut cu aproximativ 150% în doar 4 săptămâni, de la 4.200 de fani la începutul campaniei pana la 10.200 de fani la finalul campaniei.

Alexandra Manoilă, copywriter CohnandJansen JWT, a spus: „E destul de flatant să vezi cum o idee adună în jurul ei atâta energie pozitivă. Cu atât mai mult cu cât conceptul a fost cu și despre oameni și nimic mai mult. Pe scurt, sportivii au zis “da”, oamenii au reacționat și cazul celor de la Special Olympics a devenit brusc vizibil”.

 

Monica Rădulescu, Head of Digital & Senior Strategic Planner CohnandJansen JWT: „Campania noastră a scos în față nevoia celor de la Special Olympics România de a fi vizibili, de a se face auziți. Mai mult decât să strângem donații financiare (cum se practică de obicei în campaniile sociale), ne-am dorit să strângem fani, suporteri care să fie alături de sportivii nostri și să-i încurajeze”.

Engagement rate-ul paginii de facebook Special Olympics a fost foarte ridicat pe parcursul întregii campanii, depășind la puțin timp după start pragul de 100% și atingând un vârf de 713,24% spre sfârșitul campaniei (de 71 de ori mai mare față de engagement rate-ul categoriei Non-Profit, conform Facebrands).

În total, pagina a atins un număr de 72.743 de engaged users în perioada campaniei (persoane care au interacționat cu pagina prin actțunile de like, comment și share).

În ceea ce privește interacțiunea, comunitatea Special Olympics a fost foarte activă pe parcursul campaniei, numărul total de interacțiuni ale userilor cu pagina ridicându-se la aproximativ 194.000 de interacțiuni (conform Facebrands). Astfel, media de interacțiuni pe zi a fost de circa 8.075 pe zi, o cifră impresionantă având în vedere dimensiunea comunității.

nadia cu lotul Romaniei

Campania Special Olympics a atins un reach de peste 1.000.000 de useri unici de Facebook din România care au văzut posturile comunității  – împărțiți astfel:  65% organic și 35% proveniți din campanii targetate de ads. Mai exact, posturile au fost văzute de 1 din 8 din numărul de useri de Facebook din România.

Vlad Păun, CTO Atelieru.ro, a spus: „Per total, această campanie a avut performanțe extraordinare din punct de vedere organic. Engagement rate-ul, numărul total de interacțiuni și reach-ul paginii comunității Special Olympics pe durata campaniei descriu foarte clar cât de bine a evoluat din punct de vedere organic conținutul postat pe pagina de Facebook a Special Olympics. Conținut calitativ, foarte apreciat de utilizatorii de Facebook, care astfel s-a și viralizat foarte bine. Pe parcursul campaniei, pagina comunității Special Olympics a înregistrat un virality rate de 6,32% , o valoare foarte ridicată a reachului organic, dacă este să luăm în calcul ca 85% din paginile de Facebook din lume au un virality rate între 0 și 5%.”.

Campania a înregistrat un număr foarte bun de vizionări ale video-urilor postate (peste 78.000 de vizionări ale conținutului video postat).

Cristian Ispas, Director National Special Olympics România, a spus: „Sportivii Special Olympics se antrenează și participă la competiții. Se întrec, în primul rând, cu sine și apoi cu alți sportivi cu abilități similare. Și ei își doresc să fie încurajați de spectatori și aplaudați pentru performanțele lor ca oricare alt sportiv. Campania «Donează un fan» a atras pentru prima dată un număr foarte mare de susținători ai sportivilor nostri. Le mulțumim tuturor celor care au făcut posibilă această campanie pro-bono”.

Lista completa a sportivilor care s-a alaturat cauzei Special Olympics Romania a fost formata din: Nadia Comaneci (foto), Andreea Raducan, Marian Drăgulescu, Simona Amânar, Gabriela Szabo, Ianis Zicu, Echipa Națională de Lupte, Miodrag Belodedici, Elisabeta Lipă, Ana Maria Brânză, Alin Moldoveanu, Alina Dumitru, Laura Badea, Leornard Doroftei, Cristina Vărzaru, Larisa Iordache, Suzana Seicariu, Alex Găvan, Andrei Roșu, Cristina Neagu, Ștefania Priceputu, Gabriel Solomon, Alin Alexuc, Andreea Chițu, Silvia Stroescu, Delia Georgescu, George Balta, Cristian Mihalache, Toma Coconea, Iulian Panait, Horia Colibășanu, Roxana Lupu, Cătălina Ponor.

Echipa CohnandJansen JWT care a lucrat la realizarea campaniei este formată din: Adrian Marciu – Art Director, Alexandra Manoilă – Copywriter, Iulia Niculae – Account Director, Alex Negoescu – Group Creative Director, Monica Rădulescu – Head of Digital & Strategic Planner.

Echipa Atelieru.ro care a dezvoltat componenta de online a campaniei este formata din: Cristina Bara – Senior Web Developer, Robert Căpraru – Digital Art Director, Cosmin Ionuț – Online Project Manager, Vlad Păun  – CTO.

Din partea Special Olympics Romania au contribuit: Emilia Ispas – Program Director și Alina Coman – Development Officer.

Delegația Special Olympics România s-a întors de la Los Angeles cu 7 medalii de aur, 7 de argint și 7 de bronz. Sporturile vedetă au fost: gimnastică, bocce, tenis de masă și înot.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii