India are în vedere revizuirea regulilor după ce comercianții din țară au acuzat divizia indiană Amazon și Flipkart de la Walmart de crearea unor structuri complexe pentru a ocoli reglementările, transmite Reuters. Companiile americane au negat orice acțiune greșită.
India permite retailerilor străini să conecteze cumpărătorii și vânzătorii, dar comercianții locali spun că giganții americani promovează vânzători selectați și oferă reduceri semnificative, ceea ce dăunează afecerilor locale mai mici.
În 2018, India și-a modificat regulile privind investițiile străine directe (ISD) pentru a descuraja firmele străine care oferă produse de la vânzători în care au o participație la capital.
Guvernul ia în considerare acum înăsprirea regulilor pentru a include vânzătorii în care o firmă străină de comerț electronic deține o participație indirectă prin intermediul societății-mamă, a raportat Reuters.
O astfel de modificare ar putea afecta Amazon, deoarece deține mize indirecte la doi dintre cei mai mari vânzători online din India, Cloudtail și Appario.
Consiliul de afaceri SUA-India (USIBC), care face parte din Camera de Comerț a SUA, a cerut guvernului indian să nu mai facă modificări restrictive la regulile de investiții în comerțul electronic.
USIBC a solicitat, de asemenea, Departamentului pentru Promovarea Industriei și Comerțului Intern (DPIIT) al Indiei să se angajeze în consultări de fond cu companiile privind reglementarea comerțului electronic.
Confederația tuturor comercianților din India (CAIT), care reprezintă milioane de comercianți cu amănuntul, a declarat că a primit asigurări de la ministrul comerțului din India că schimbările de politică au început.
CAIT a declarat sâmbătă că scrisoarea USIBC este o „intervenție neprevăzută”, care se opune interesului a 85 de milioane de comercianți, adăugând că, drept replică, a formulat o scrisoare de protest către președintele USIBC.
Perspectivele unor astfel de schimbări de politici frecvente în India au alarmat Amazon, care are un program de investiții de 6,5 miliarde de dolari în această țară, și Walmart, care a investit 16 miliarde de dolari în Flipkart în 2018.