FacebookTwitterLinkedIn

Cu o investiție de aproximativ 200.000 de euro, din fonduri proprii, Ion Cătuţoiu și Georgiana Pană au dat startul unei afaceri curajoase în plină pandemie. Anul trecut, în luna decembrie, cei doi parteneri au intrat în industria cosmeticelor naturale, vegane și organice, și au stabilit o serie de planuri ambițioase pentru afacerea lor.

Care a fost, însă, sursa ideii și cum au construit o afacere de la zero, într-un timp atât de scurt? “Ea a venit cu pasiunea, eu am venit cu experiența mea în ceea ce privește piața de consultanță și cercetare; am făcut asta foarte mult, în special în segmentul imobiliar, dar nu numai. Și, făcând research, mi-am dat seama că există o piață în continuă dezvoltare și, real vorbind, piața cosmeticelor din România are nevoie din ce în ce mai mult de produse cât mai eficiente și care să se apropie cât mai mult de natură“, declară Ion Cătuţoiu. La rândul ei, Georgiana Pană mărturisește că oferta pieței din România este foarte limitată, iar pasiunea pentru un stil de viață sănătos a îndemnat-o să acopere această zonă lipsă din industria de produse naturale, vegane și organice: “Sunt două direcții aici: ori găsești produse foarte scumpe pe care le vezi că sunt clasificate într-un anume fel, dar despre care nu ai foarte multe informații, ori prețurile sunt extrem de mici și încrederea este cam știrbită acolo“.

Astfel, după câteva luni de cercetare, și încă două luni de organizare și accent pe logistică, au pus afacerea pe picioare. “Investiția inițială este de aproximativ 200.000 de euro, mare parte mergând în produse, în marketing, în partea de research. Nu am investit foarte mult în sedii și partea de logistică, pentru că aveam o mare parte din ele, iar logistica o avem prin parteneri externi“, explică fondatorii Generock. Și, de asemenea, într-un timp la fel de scurt au reușit să își extindă portofoliul produselor: “Noi am pornit cu 63 de produse, 63 de linii separate de produse. O să avem încă 129 de produse separate pentru make-up și o gama vegană pentru bărbați“, completează Ion Cătuţoiu, în exclusivitate, pentru Forbes România. Și acesta nu este sfârșitul. Până la finalul anului, Generock își propune să dubleze numărul produselor din portofoliul său. “Noi ne-am propus ca până la sfârșitul anului să ajungem la 200 de produse diferite. Suntem după 4 luni și deja am luat decizia să ajungem la 200 acum”, mai spune Ion, fapt ce relevă creșterea accelerată a afacerii și perspectivele optimiste cu care își continuă activitatea. De asemenea, start-up-ul vizează o cifră de afaceri de peste 500.000 de euro în 2021: Estimările noastre de la începutul afacerii sunt de 500.000 de euro și încă ținem această estimare.”

Unul dintre obiectivele Generock este de a-și consolida poziția pe piața locală, formând mai multe game complete:. “Am vrea să încercăm să îmbunătățim gamele în sensul în care toate produsele să fie într-adevăr cele mai bune produse de pe piață. Noi o să introducem produse certificate și garantate de către parteneri, firme cu renume care vând în toată Europa și sunt certificate la nivel european“, au expus fondatorii.

Iar după consolidarea pe piața din România, poate în următorii ani se prevede și o extindere internațională, însă această perspectivă este plasată într-un viitor îndepărtat: “Avem cereri și pentru o extindere externă, dar deocamdată noi vrem să ne consolidăm poziția în România și vrem să ne concentrăm pe piața locală. Cel puțin în următorul an și jumătate, cu siguranță nu ne gândim să extindem în exterior“.

Până atunci, produsele Generock sunt vândute online, iar pe viitor fondatorii business-ului se orientează și spre partea de offline, pe rafturile unor magazine independente din zonele aglomerate din mall, unde își pot împărtăși experiența și pasiunea.  “Noi vrem să investim foarte mult în educație, în ceea ce privește beneficiile pe care le oferim, nu să promovăm produsele. Nu investim foarte mult în imaginea produselor, ci vrem să investim foarte mult în materiale educative care să promoveze beneficiile pe care noi le putem oferi prin produsele noastre“, spune Ion Cătuţoiu. De asemenea, Generock vrea să ofere accesibilitate pentru beneficiile unui produs natural, vegan și organic: “În afară de partea extrem de importantă a beneficiilor și de educare a comunității, oferim și accesibilitate“, conchide Georgiana Pană.