Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Ultimul raport CME notează posibila intrare în incapacitate de plată a companiei în următoarele 12 luni

CME_2.jpg
România este prima piață în topul încasărilor CME în regiunea în care operează, încasările au crescut, dar bilanțul general al companiei este dezastruos din cauza scăderilor din Cehia și Slovacia, existând posiblitatea ca în 12 luni compania să intre în incapacitate de plată, potrivit ultimului raport financiar al CME, informează Media Expres.

„Din cauza nivelului negativ ridicat al lichidităților anticipate pentru anul 2013, vom avea nevoie de capital suplimentar și în prezent evaluăm toate opțiunile disponibile, inclusiv finanțări prin împrumuturi și vânzări de acțiuni, vânzări de active și renegocierea obligațiilor de plată cu un număr de furnizori majori. În acest sens, suntem în discuții cu Time Warner Inc. privitor la posibile tranzacții de capital, inclusiv împrumuturi, pentru corectarea lichidităților. Aceste discuții sunt preliminare și nu există o certitudine privitor la rezultatul final. Dacă vom fi în incapacitate de a asigura finanțare suplimentară, nu vom fi capabili să ne achităm serviciul datoriei și obligațiilor și nu vom putea să ne finanțăm operațiunile undeva începând din următoarele 12 luni”, se arată în analiza publicată de CME pe site-ul bursei americane.

CME estimează că în primele trei trimestre ale anului 2013 publicitatea pe TV a scăzut cu 7% în piețele pe care compania operează, față de anul trecut.

Scăderea cea mai semnificativă este în Cehia, unde piața a scăzut cu 11% în principal ca urmare a politicii de prețuri practicată de CME. Această scădere a avut un impact negativ și în Slovacia, în vreme ce în Slovenia piața a scăzut ca urmare a problemelor sectorului bancar din această țară, se mai arată în raportul CME pe trimestrul al treilea 2013.

Veniturile nete în trimestrul 3 2013 ale CME în România au fost de 45,7 milioane de dolari, în creștere față de cifra de 39, 8 milioane în perioada similară a anului trecut. Croația, Bulgaria și Slovenia au fost de asemenea piețe în creștere, dar toate acestea nu au putut împreună să echilibreze scăderea din Cehia și Slovacia.

Ca urmare a acestor evoluții, în primele nouă luni ale anului 2013, România a fost prima țară ca volum al vânzărilor de publicitate nete în interiorul CME, cu 141,8 milioane de dolari, față de 121,8 în Cehia și 58 milioane de dolari în Bulgaria.

Raportul CME mai notează că publicitatea pe TV în România a scăzut cu 2% în primele 9 luni ale anului comparat cu anul trecut. Creșterea din România, pe trimestrul trei în 2013, a fost de 7% și pe primele nouă luni a fost de 3%, la un curs valutar echivalat corespunzător celor doi ani. Creșterea este pusă pe seama majorării prețurilor, care au compensat scăderea în numărul de GRP-uri consumate. Veniturile nete au crescut și ca urmare a creșterii taxelor de retransmisie și „negocierea cu succes a contractelor cu majoritatea operatorilor de cablu și satelit din România”.

Negocierile taxelor pe abonat cu operatorii de cablu și satelit din Romania durează mai mult decât s-a anticipat și în consecință veniturile pot fi mai scăzute decât s-a estimat inițial. Ca rezultat, ne așteptăm ca veniturile suplimentare din creșterea taxelor pe abonat să fie amânate până în prima parte a anului 2014. Aceste creșteri au fost parțial ținute pe loc de scăderea altor tipuri de venituri.

Costurile de achiziții, taxele, impozitele și schimbul valutar au crescut cu 38% și 13% în primele trei luni, respectiv nouă luni ale anului 2013, comparativ cu perioadele similare ale anului 2012. La echivalarea valutei costurile au crescut cu 28% și 11%, în principal din cauza creșterilor costurilor pentru conținut la 9 milioane de dolari, amortizarea accelerată a drepturilor pentru programe și care nu au putut fi exploatate profitabil până la expirarea perioadei licențiate.

Operațiunile din Romania ale CME au generat o valoare negativă a indicatorului OIBDA de 3,7 milioane de dolari și un plus de 5,2 milioane de dolari pentru trimestrul trei, respectiv primele trei trimestre din anul 2013.

Reamintim că începând cu 21 august 2013, Adrian Sârbu a demisionat din funcția de Președinte, CEO și Director al CME, fiind înlocuit de Michael Del Nin și Christoph Mainusch, având funcția de co-Chief Executive Officers ai CME, începând cu data de 16 septembrie 2013, notează Media Expres.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii