Cautare




, Forbes Staff

I am a Breaking News Editor at Forbes Romania, with a focus on covering important tech and business news. Graduated from University of Bucharest with an MA in Political Journalism. Worked as a journal...

Media şi entertainment |
|

Ugur Yesil, CEO Kanal D: „În perioada care urmează ne-am propus să consolidăm acest mix media TV, Radio și online”

Pandemia a împins oamenii să apeleze din nou la ecranele televizoarelor pentru divertisment, știri și filme, iar bătălia s-a dat între televiziunea tradițională și modelele video-on-demand. Dar ce a însemnat 2020 pentru trustul Kanal D?
Ugur Yesil, CEO Kanal D

Oamenii se uită în această perioada la televizor mai mult ca oricând, iar Ugur Yesil a răspuns la întrebările adresate de către Forbes România, cu privire la provocările și oportunitățile acestor vremuri provocatoare.

„Au trecut 14 ani extraordinari, plini de provocari și rezultate. În acest moment, Kanal D este un jucator media redutabil, aflat în top trei televiziuni generaliste din Romania. Ne-am dezvoltat în permanenta raportându-ne la publicul nostru pe care l-am observant cu atenție”, declară Ugur Yesil, CEO and Executive Board Member Kanal D.

În ce masura a afectat pendemia business-ul pe care îl conduceti și cum v-ați adaptat la noua normalitate?

 Am trecut și încă trecem cu toții printr-o perioadă dificilă. Ce am facut a fost sa ne adaptam rapid la aceasta situatie.  Toate business-urile au fost afectate pe parcursul acestei pandemii, iar prognozele sunt dificil de facut pentru viitorul apropiat, intr-o realitate atat de instabila, imprevizibila. Dupa instaurarea pandemiei, la inceputul anului trecut, am facut totul pentru ca activitatea Kanal D sa se desfasoare in conditii optime, dar in concordanta cu recomandarile autoritatilor.

Am regandit intregul flux al operatiunilor din companie pentru a evita imbolnavirile; parte din echipe au inceput sa lucreze de acasa,  altele lucrand la birou, sau pe teren. Am respectat in tot acest timp normele sanitare, distantarea sociala si purtarea mastii. In acelasi timp, am continuat sa ne indeplinim misiunea atat de importanta de a informa corect si echidistant publicul, dar si de a oferi acea portie de divertisment si optimism atat de necesare mai ales intr-o situatie de criza, prin emisiile postului.

Am continuat sa oferim publicului nostru o experienta media totala, prin intermediul unui mix de continut TV, radio și online, cele trei segmente atat de importante potentandu-se reciproc si transferand un public extrem de divers si de implicat de pe o platforma pe alta, in functie de interesele de consum ale acestuia.

Investiile in continutul de calitate al emisiilor statiei, infrastructura, in oameni, permanenta conectare la exigentele unui public extrem de diversificat si implicarea continua a acestui public in fenomenul spectacolului Kanal D, prin intermediul platformelor online, a comunitatilor din social media, a dus la o sinergie extraordinara, cu rezultate extraordinare.

Kanal D a inceput anul 2021 cu rezultate excelente, statia situandu-se in primele doua luni ale anului pe primul loc in audiente in Prime Time (20:00- 24:00), cu 8.8% Rating and 20,0% Share la nivelul publicului National.

In 2020, a fost inregistrata de asemenea o crestere importanta pentru Kanal D, mentionez ca statia s-a plasat pe locul doi in audiente la nivel National, in Prime Time (20:00-24:00), cu o crestere a cotei de piata de 12% fata de anul 2019.

De asemenea, rezultatele Radio Impuls sunt notabile, Radio Impuls a avut, de asemenea, o crestere importanta, la nivelul publicului Comercial din Bucuresti, de 120% in valul 3 din 2020 (31 august-13 decembrie) fata de valul 2 (27 aprilie -16 august 2020), si o crestere de 69% fata de valul 3 din 2019 (26 august – 15 decembrie).

Perioada de după instaurarea pandemiei a putut fi transformata intr-o noua oportunitate pentru Kanal D?

Orice criza, mai ales una de asemenea proportii, la nivel macro-social, pune o presiune uriasa pe orice companie, iar in context de criza trebuie sa te adaptezi rapid si sa gasesti acea formula care sa te mentina si, mai mult, sa te ajute sa performezi, sa evoluezi. Pe noi, ca statie, ne-a ajutat enorm constientizarea permanenta a misiunii noastre, aceea de a informa corect, mai ales intr-o perioada in care fakenews-urile au constituit un pericol real, si in acelasi timp, de a le oferi oamenilor acele productii fresh in care sa se regaseasca, care sa le redea optimismul si care sa le dea sentimentul de apartenenta.

 As putea spune ca oportunitatea a venit din misiunea noastra si din legatura stransa cu publicul nostru, din puterea de a ne diferentia devenind , in acelasi timp, trendsetteri. Kanal D, prin Stirile statiei, au continuat sa fie un reper al profesionalismului desavarsit prin continut obiectiv, dar si prin oamenii care l-au livrat,  adevarati jurnalisti,  atat prezentatori, cat si reporteri, cameramani, oameni din spatele camerelor, editori, manageri.

Reality-uri precum „Bravo, ai stil!” sau „Survivor Romania” au atras un public urias atat pe TV, cat si online,  in special prin valorile comune prin care s-au identificat cei de acasa cu eroii lor preferati. In ambele emisii, publicul a avut un rol extrem de important, iar aceasta implicare s-a vazut si in comunitatile uriase create in social media.

Emisiunea de interviuri „40 de intrebari cu Denise Rifai” este un exemplu perfect de creator de continut TV si online, ecourile acestui format fiind uriase, dupa fiecare emisie in parte, atat in randul telespectactatorilor, cat si al oamenilor de media. Iar exemplele pot continua.

Prin aceasta legatura stransa cu cei care ne urmaresc si investitia in continut fresh am reusit sa avem rezultate excelente chiar si intr-o perioada de criza, cum este pandemia.

Cum arată rezultatele financiare înregistrate în 2020 și ce estimări aveți pentru viitor?

2020 a fost un an de succes pentru Kanal D. De fapt, aceast succes este reflexia unei performante sustinute de anii de succes anteriori. EBIDTA inregistrat in 2020 a depasit profitabilitatea din 2019 cu 75% in conditiile in care principala piata unde activam, adica cea de TV, a inregistrat o scadere. A fost foarte important sa gasim acel echilibru intre venituri si costuri, cu impact pozitiv asupra grilei si asupra calitatii programelor.

Comparativ cu anul 2019, care a fost evolutia publicului în anul pandemic? (audiente combinate cu comportamente de consum) Se remarca o înclinare spre un anumit tip de produse? 

Categoriile de investitii TV reflecta intr-o maniera destul de fidela problemele aparute in diverse sectoare de business. Un exemplu ar fi ca datorita cresterii consumului de vitamine, categoria de Pharma a crescut cu peste 16% in livrarile de GRP. Altele ca si Telecom, mancare si bauturi au scazut cu peste 2 zecimale.

Cum s-a schimbat comportamentul consumatorului in aceasta perioada?

Perioada pandemiei, in special lockdown-ul au facut in asa fel incat libertatea de miscare sa fie redusa, iar consumul de TV si digital, video streaming sa creasca. Social media a devenit un agregator urias de sentimente, stari, impartasit experiente. Am remarcat acest trend si in modul in care oamenii au interactionat pe platformele de social media ale productiilor noastre. Ne-am adaptat la acest trend si am oferit oamenilor, prin intermediul productiilor noastre,  motive intemeiate sa intre unii cu altii in legatura, sa se implice, sa impartaseasca valori comune.

 De asemenea, in perioada pandemiei a existat o „foame” de informatie  cat mai curata, iar Stirile Kanal D le-a oferit in permanenta acele stiri de pe agenda publica, din surse credibile.

Ce planuri de viitor aveti pentru business-ul Kanal D?

In perioada care urmeaza ne-am propus sa consolidam acest mix media TV, Radio si online, sa investim in continuare in productii de calitate si unice pe piata media.

Ne vom focusa, de asemenea,  pe exploatarea continutului digital, atat de dorit de tanara generatie, vom oferi un continut cat mai atractiv pentru tinerii consumatori, productii video exclusive online.

In ceea ce priveste Radio Impuls, urmatoarea noastra tinta este sa ajungem in top 5 cele mai importante statii radio in Romania, tocmai de aceea ne concentram in continuare pe dezvoltarea unor strategii care sa ne duca acolo. Atat din punct de vedere al continutului, cat si prin intermediul unor campanii de comunicare si marketing inspirate vom cultiva mai departe  legatura cu ascultatorii statiei Radio Impuls.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii