Cautare




, Contributor

Servicii Financiare & Imobiliare & Auto

Afaceri |
|

Ufuk Tandoğan, CEO Garanti BBVA România: “Sper că această actuală criză va determina mai multe guverne să conştientizeze faptul că o politică deschisă poate îmbunătăți eficiența administrațiilor publice”

Forbes România a invitat comunitatea de business din România să răspundă la cele mai importante chestiuni ale momentului în cadrul proiectului editorial #lecțiipentru2021.
Ufuk Tandogan

Ufuk Tandoğan, CEO Garanti BBVA România

Evoluția companiei într-un cuvânt

Stabilitate. Suntem cu toții de acord că 2020 a fost unul dintre cei mai provocatori ani, din cauza pandemiei Covid-19, care a avut o răspândire și un impact global fără precedent. Pandemia a forțat multe companii să își închidă porțile, ducând la o întrerupere a activității în majoritatea sectoarelor economice, iar efectele acesteia sunt resimțite și în sectorul bancar, deși, în mare parte, în mod indirect. Este important de menționat că, deși serviciile bancare pot fi furnizate de la distanță și nu se bazează neapărat pe contactul direct cu clienții, legătura sectorului cu economia reală a extins efectul negativ al crizei Covid-19 asupra băncilor și altor instituții financiare.

Noi am monitorizat efectele crizei globale încă din primele etape ale pandemiei și putem afirma că acest eveniment nu ne-a luat prin surprindere. Totuși, pentru a face față efectelor pandemiei, am luat rapid măsuri, pentru a ne proteja angajații și clienții și pentru a ne putea continua activitatea. Am stabilit o structură de răspuns la criză cu fluxuri de lucru dedicate, responsabilități clare și planuri menite să ne protejeze simultan personalul, clienții și reputația. Mai mult, am făcut toate eforturile pentru a ne asigura că toți clienții noștri să își pot accesa finanțele în siguranță, inclusiv în aceste luni pline de provocări, ceea ce este crucial pentru ei, și am venit cu soluții adaptate nevoilor acestora și cu produse și servicii personalizate. În această perioadă atipică, tehnologia a fost un „partener” de încredere în acțiunile noastre.

Privind în urmă, aș spune că de-a lungul acestor luni am acționat corect, nu am avut întreruperi de activitate și am menținut constant contactul cu clienții noștri, răspunzând nevoilor acestora.

Cele mai importante lecții

Acum, la mai bine de opt luni de la debutul pandemiei, putem spune că efectele acesteia asupra mediului de afaceri au reprezentat un semnal de alarmă. Da, este adevărat, pandemia Covid-19 a luat întreaga lume prin surprindere, aproape fiecare companie, mică sau, din contră, corporație mare a fost afectată de acest eveniment global. Cu toate acestea, în ciuda provocărilor determinate de pandemie, există anumite lecții care merită învățate de antreprenorii și managerii din întreaga lume.

Pandemia a lovit rapid, pe neașteptate, ca un uragan, și părți importante ale economiilor din întreaga lume s-au oprit, aproape peste noapte. De aceea, am învățat că ar trebui să avem întotdeauna un plan de acțiune pentru situațiile neașteptate, trebuie să putem lua decizii rapid și să facilităm întotdeauna comunicarea între echipe. Mai mult, menținerea contactului cu clienții, în special în situații de criză, devine primordială și trebuie să îi ascultăm și să le venim în întâmpinare cu soluții adaptate la problemele lor.

Cred că, pe termen lung, organizațiile trebuie să se pregătească pentru viitoare perturbări globale, care se pot întâmpla oricând. Și, mai mult, trebuie să aplicăm lecțiile învățate în această perioadă atipică.

Prestația autorităților

În întreaga lume, autoritățile au făcut tot posibilul pentru a oferi soluții tehnologice, care să îi ajute pe oameni să reducă activitățile zilnice și contactul fizic cu alte persoane.

În tot acest timp, pandemia a arătat nu numai că autoritățile ar trebui să accelereze implementarea soluțiilor digitale, ci și că trebuie să ia măsuri pentru a crește nivelul de transparență la nivel guvernamental, pentru a genera un impact pozitiv asupra societății.

Astfel, nu pot decât să sper că această actuală criză va determina mai multe guverne să conştientizeze faptul că o politică deschisă poate îmbunătăți eficiența administrațiilor publice, relația acestora cu cetățenii, precum și economia în ansamblu.

Strategia de business pentru 2021

Cred că 2021 va fi un an mai bun decât acesta.

Noi, la Garanti BBVA România, vom continua să fim o bancă orientată spre clienţi, ceea ce înseamnă că ne vom concentra pe capacitatea de a empatiza cu aceştia. Mai exact, pentru noi, empatia înseamnă să înțelegem nevoile și așteptările în continuă schimbare ale clienților, oferindu-le soluții care economisesc timpul, precum și soluții sigure, pentru a-și îmbunătăți calitatea vieții.

Mai departe, vom continua să îi susținem pe toți clienții noștri, care ar putea avea dificultăți în a-și achita ratele, și vom găsi soluții pentru aceștia. Asistăm, în mod activ, toți clienții în ceea ce privește nevoile lor financiare și oferim soluții adaptate.

Pe lista noastră de priorități pentru 2021 am inclus și continuarea dezvoltării platformelor noastre digitale – servicii bancare online și mobile, având în vedere tendința în continuă creștere a clienților de a alege canalele noastre digitale, ușor de utilizat și sigure. Mai mult, în 2021 ne vom concentra pe dezvoltarea unor produse de economisire atractive, pentru că vrem să ne încurajăm clienții să facă economii chiar și în perioade de criză, deoarece, după cum se știe, deprinderea este mai importantă decât suma în sine.

Provocări în 2021

Fără îndoială, criza COVID-19 remodelează lumea în care trăim și efectele ei vor fi cu siguranță resimțite pe tot parcursul anului viitor, la toate nivelurile, de la giganții din economie la oamenii simpli, de la sistemul public la cel privat. Societatea și economia noastră se schimbă, criza COVID-19 ar putea avea consecințe economice profunde pe termen lung și depinde de noi să ne adaptăm și să resimțim cât mai puțin partea negativă a acestor transformări. COVID-19 a avut un impact major asupra industriilor și piețelor din întreaga lume. Comerțul cu amănuntul, producția și industria turismului au fost unele dintre cele mai afectate, multe companii au fost grav lovite de răspândirea virusului, unele chiar au ajuns în situația de a-și suspenda activitatea, iar o mulțime de oameni încearcă, de asemenea, să-și găsească echilibrul, în această nouă realitate incertă.

Pe de altă parte, trebuie să privim cu optimism și să recunoaștem că actuala criză reprezintă o oportunitate de a aborda unele dintre problemele pe care am avut tendința să le neglijăm în trecut. Astfel, acum este un moment bun pentru a ne reimagina și a reseta lumea care trăim, pentru a crea una mai sănătoasă, mai rezistentă, echitabilă și durabilă, mai ales că ultimele luni ne-au arătat capacitatea oamenilor de a se schimba și a se reinventa.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii