Cele două companii au oferit puține detalii privind acordul, care ar putea fi modificat în funcție de modul în care va evolua piața vehiculelor fără șofer.
Totuși, acordul indică disponibilitatea Uber de a-și deschide rețeaua de transport de tip car-hailing către alte companii.
“Producători auto, cum este Daimler, sunt esențiali pentru strategia noastră deoarece Uber nu are experiență în fabricarea mașinilor și, de fapt, această operațiune este foarte dificilă. Acest fapt a devenit foarte clar când am vizitat o fabrică auto și am văzut cât se investește în design, testare și construirea vehiculelor”, a afirmat șeful Uber, Travis Kalanick.
Companiile încă negociază unele aspecte ale acordului, dar se așteaptă ca într-o zi un vehicul Mercedes autonom să poată transporta un pasager prin intermediul aplicației Uber.
Compania Uber a fost fondată în 2009 în Statele Unite ale Americii, iar din februarie 2015 este prezentă și în România, la București, cu trei servicii: uberX, UberSELECT și Uber Child Seat.
Google lucrează din 2009 la proiectul mașinii autonome, prin intermediul filialei sale Waymo.
Luna aceasta, BMW și partenerii Intel și Mobileye au anunțat că vor să testeze în zonele urbane aproximativ 40 de mașini fără șofer în semestrul doi din 2017.
În iulie, grupul german BMW a anunțat formarea unei alianțe cu Intel și Mobileye pentru dezvoltarea unor mașini autonome, care urmează să ajungă pe piață până în 2021.
Vehiculele BMW seria 7 vor fi echipate cu cea mai modernă tehnologie furnizată de Intel și Mobileye și vor fi pregătite pentru teste pe șoselele din SUA și Europa, au anunțat cele trei companii la Consumer Electronics Show 2017 (CES) din Las Vegas, cel mai mare salon anual din sectorul electronicii.
Renault-Nissan va lansa, în următorii patru ani, mai mult de zece mașini fără șofer în SUA, Europa, China și Japonia, a anunțat recent șeful alianței, Carlos Ghosn.
Automobilele complet autonome vor fi lansate în cursul acestui an și vor fi dotate cu un dispozitiv numit “controlul benzii unice de circulație”, care va permite vehiculelor să se deplaseze în mod autonom pe autostrăzi, fără să schimbe banda de circulație, a explicat Ghosn.
Până în 2018, alianța va începe să vândă vehicule dotate cu un dispozitiv numit “controlul multiplu al benzii de circulație”, prin care automobilele pot schimba banda de circulație pe autostrăzi și se pot deplasa prin trafic intens. Ghosn a adăugat că, până în anul 2020, Renault-Nissan va lansa mașini care se pot deplasa autonom prin intersecții și prin traficul intens.
Renault și Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deține 44,3% din acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acțiunile Renault.