FacebookTwitterLinkedIn

În forma sa iniţială, OUG 25/2013 excludea agenţiile de media din relaţia client – radiodifuzor, reprezentând astfel o intervenţie nepotrivită în relaţiile comerciale dintre două sau mai multe entităţi private.

Încă de la începutul parcursului legislativ al proiectului de lege, UAPR, alături de IAA România, de Coaliţia pentru Dezvoltarea României şi de AmCham, a militat pentru amendarea textului ordonanţei, astfel încât agenţiile de media să îşi menţină rolul de partener cheie atât pentru advertiseri cât şi pentru radiodifuzori.

Considerăm că forma finală a legii, așa cum a fost adoptată de Senatul României, asigură libertatea părţilor de a-şi alege partenerii şi furnizorii de servicii, recunoaşte valoarea adăugată a agenţiilor în tranzacţiile de media şi permite derularea în condiţii optime a relaţiilor comerciale în acest domeniu.

Amendarea OUG 25/2013 este rezultatul unor eforturi susţinute, întreprinse de UAPR şi IAA România, cu sprijinul asociaţiilor de business şi al Asociaţiei Europene a Agenţiilor de Comunicare (EACA), dar şi al unui dialog constant cu autorităţile care legiferează în acest domeniu.

Vezi și opinia Forbes România: „Victorie!”