Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Tudor Giurgiu despre „poziția” filmului românesc, abandonat de toate guvernele României

tudor-giurgiu.jpg
Media ecranelor cinematografice în România este 0,89 la suta de mii de locuitori în comparație cu 1,85 în Bulgaria, 2,66 în Croația, 3,94 în Ungaria și 4,57 în Slovacia, notează regizorul Tudor Giurgiu pe blogul său, într-o postare referitoare la succesul filmului „Poziția copilului” la Festivalul de la Berlin.

Tudor Giurgiu realizează o analiză succintă a infrastructurii cinematografiei autohtone, cu cifre care plasează România în coada Europei. Asta în pofida faptului că filmele regizorilor noștri au cucerit în ultimii ani importante premii.  

România are cel mai mic număr de spectatori de film raportat la numărul total de locuitori: o frecvență de 0,40 spectatori pe cap de locuitor. Există 241 de ecrane cinematografice din care 120 sunt digitale, România fiind, astfel, pe ultimul loc în Europa. „În țară, deşi interesul pentru filmul românesc a început să crească constant în ultimii doi ani, filmele noastre nu reușesc încă să treacă de bariera celor 100.000 de spectatori”, scrie Tudor Giurgiu pe blogul său.

În 2012, filmele românești au înregistrat audiențe de doar 1,8% din numărul total de spectatori, în timp ce în țările vecine, filmele bulgărești au performanțe de 8,8%, cele sârbești de 9,2%, iar cele cehești de 30,3%.

În opinia regizorului, cifrele de mai sus arată „poziţia” filmului românesc, „copil parcă nedorit de către toate guvernările şi chinuit constant de către instituţia care ar fi trebuit să-i poarte de grijă: Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii