
Internauții familiari cu tehnologia ar putea spune că activarea funcției “Do-Not-Track” din browser împiedică urmărirea traficului lor pe internet. De fapt, reprezentanții Bitdefender susțin că pornirea acestei funcții exprimă dorința utilizatorului de a nu îi fi urmărite tranzacțiile, click-urile, istoria navigării, activitățile pe rețele sociale, articolele pe care le citește sau interogările pe care le face pe motoarele de căutare. Totuși, această opțiune este la fel de utilă precum un cuțit într-o luptă cu arme de foc.
“Do-Not-Track îi dă însă utilizatorului un fals sentiment de securitate. Este lăudabilă introducerea sa de către producătorii de browser-e, însă nu există niciun control asupra componentei din server care controlează monitorizarea. Cu alte cuvinte, utilizatorii nu vor ști niciodată dacă serviciul de urmărire a traficului alege să accepte sau să ignore solicitarea Do-Not-Track”, mai spun cei de la Bitdefender.
În plus, aspectele legate de securitate ridicate de folosirea traker-elor și cookie-urilor sunt îngrijorătoare întrucât criminalii informatici pot utiliza în scop malefic principiile de funcționare ale acestora și pot colecta cantități foarte mari de date de la utilizatori obișnuiți. Prin faptul că au acces la informații precum sistemul de operare folosit, versiunea Java sau porturile activate, orice hacker poate să colecteze suficiente informații pentru un atac. Utilizând kit-uri ce conțin cele mai recente vulerabilități Java, chiar și un amator ar putea cu ușurință să pătrundă într-un computer dacă reușește să colecteze informațiile potrivite.
Ca un exmplu al modului în care este urmărită activitatea utilizatorilor pe internet, reprezentanții Bitdefender au folosit site-ul privacy.net, ce a fost conceput să analizeze tot ceea ce poate fi dezvăluit prin browsing-ul pe o pagină de web. Acesta colectează aceeași cantitate de informație pe care ar fi colectat-o orice alt webtracker. Fără o verificare manuală a cookie-urilor stocate sau fără a analiza traficul între browser-e și tracker-e, utilizatorii nu vor ști că sunt încă urmăriți, dar pot alege să blocheze automat toate cookie-urile folosindu-se de opțiuni deja existente în browser.
Furnizorii de servicii de publicitate nu vor dori să oprească urmărirea utilizatorilor, întrucât aceste informații sunt foarte profitabile și deja înrădăcinate în filozofia de marketing. A ști ce tip de conținut să afișezi și când să faci asta aduce un plus major companiilor.
Reclamele țintite, ce se bazează pe profilul utilizatorilor, funcționează prin urmărirea ariilor de interes ale acestora și sunt obținute monitorizând cuvintele căutate online. Ulterior, tracker-ele agregă informațiile și automatizează procesul prin care construiesc profiluri de utilizatori pe baza vârstei, sexului etc., livrând informațiile către agențiile de marketing contra unor sume substanțiale.
Legătura dintre agențiile de marketing, tracker-e, utilizatori și reclame ar putea fi ruptă doar de legi mai stricte și reglementări, de vreme ce standarde de internet precum funcția Do-Not-Track nu sunt întotdeauna obligatorii.
Pentru a evita urmărirea, utilizatorii ar putea folosi TOR, o rețea care le permite să navigheze anomim pe internet, eliminând astfel posibilitatea de a primi reclame personalizate. Totuși, deși TOR te ferește de tracker-e, poate crea probleme serioase de securitate, dar și experiențe absolut neplăcute. Hackerii care atacă prin intermediul rețelei TOR ar putea direcționa traficul prin același server pe care îl folosești și tu, aruncându-te în calea autorităților ca suspect în diverse ilegalități.
O altă modalitate de protecție ar fi să adaugi peste TOR o conexiune virtuală privată (VPN) însă acesta ar fi o măsură prea costisitoare.
Totuși directiva Do-Not-Track nu este complet inutilă, întrucât website-urile care monitorizează deja activitatea userilor lor ar putea chiar să respecte dorința utilizatorilor de a nu fi urmăriți, pentru a nu-și periclita imaginea.
De asemenea, utilizatorii ce folosesc versiuni mai vechi ale unor browsere precum Internet Explorer 9, Google Chrome 23, Safari 5.1 sau Firefox 12.0, nu vor avea încorporată opțiunea de Do-Not-Track. Prin urmare, dacă vor să se folosească de ea, le recomandăm să-și actualizeze browserele la cele mai noi versiuni.
Poți de asemenea folosi browser-ul securizat SafePay, integrat în Bitdefender 2013, care te ferește de capcanele utilizării rețelei TOR. SafePay oferă protecție maximă la efectuarea tranzacțiilor online, fără a avea un impact asupra experienței utilizatorilor. În același timp, aplicația Bitdefender Traffic Light poate fi o unealtă foarte bună pentru utilizatorii ce doresc să afle exact ce trackere se află pe site-urile pe care le vizitează în mod curent, pentru a le oferi o imagine de ansamblu asupra datelor care le sunt colectate cu sau fara voia lor.
Ericsson lansează un serviciu propriu de verificare a aplicațiilor și dispozitivelor mobile
Chiar dacă până acum, compania a testat doar gadgeturile mobile, în prezent, cu ajutorul noului serviciu, Ericsson va putea verifica și calitatea aplicațiilor sau dispozitivelor M2M (machine-to-machine). Potrivit companiei, acestă soluție testată la nivel global va ajuta distribuitorii să dezvolte dispozitive mobile potrivite pentru rețelele în care funcționează și le va permite operatorilor să-și optimizeze rețelele. De asemenea, serviciul Ericsson asigură mai puține întârzieri și costuri scăzute de verificări.
Odată cu explozia de dispozitive conectate au apărut o multitudine de aplicații și servicii noi, iar utilizatorii sunt mai dispuși ca niciodată să le încerce. Într-o piață din ce în ce mai competitivă, utilizatorii cumpără un produs sau serviciu nou și se așteaptă la o experiență de înaltă calitate încă din prima zi. Din acest motiv a devenit esențial ca distribuitorii de aplicații și dispozitive să asigure calitatea produselor oferite înainte de a le lansa.
Astăzi, prin conectarea la rețeaua unui operator, Ericsson Experience Labs îi poate ajuta pe distribuitori să-și verifice performanța unei aplicații sau a unui dispozitiv pentru a trece testele de validare și acceptare ale unui operator. Instrumentele de verificare automată de la Ericsson ajută la eficientizarea procesului de control al calității, asigurând că orice dispozitiv corespunde reglementărilor internaționale și cerințelor specifice fiecărei rețele.
Membrii societăți conectate folosesc din ce în ce mai mult aplicațiile și dispozitivele mobile pentru a-și rezolva problemele de zi cu zi și pentru a-și face viața mai ușoară,”
Paolo Colella, Head of Consulting & Systems Integration, Ericsson
Nu doar terminalele și telefoanele mobile pot fi testate cu ajutorul serviciului de verificare al aplicațiilor și dispozitivelor, ci și produsele M2M și echipamentele de telecomunicații din locația clientului. Orice tip de aplicație sau dispozitiv poate fi de asemenea verificat automat, iar anumiți indici de performanță pot fi monitorizați – de exemplu, modul de transmitere a semnalului și datelor sau viața bateriei.
Serviciul de verificare a aplicațiilor și dispozitivelor mobile face parte din viziunea Ericsson pentru o societate conectată, în care numărul de dispozitive mobile va crește, furnizând noi servicii pentru toate categoriile de utilizatori. Va fi din ce în ce mai important pentru distribuitori și operatori să rămână competitivi și să livreze servicii de calitate și o experiență pozitivă la utilizarea unei rețele.