Cautare




, Contributor

Forbes.com

Educaţie |
|

Trei sfaturi de marketing pentru CV-ul tău

Un CV bine structurat este sinonim cu un marketing eficient. Forbes.com scrie despre cum se aplică principiile din marketing în redactarea CV-ului.
angajat.jpg

1.Fii concis

Eficacitatea este un aspect important al marketing-ului. La fel şi pentru redactarea CV-urilor. Vei auzi de multe ori marketeri spunând „mai puţin înseamnă mai mult”. Candidatul vrea să includă multă informaţie, dar nimeni nu citeşte totul.

Reducând cantitatea de informaţii pe care o dai, cresc şansele ca oamenii să citească totul. Include doar ceea ce este cu adevărat important, într-un format uşor de citit.

În general, o descriere succintă a experienţei şi relaţia dintre aceasta şi job-ul pentru care aplici, sunt suficiente. Nimănui nu-i place să citească CV-uri, dar angajatorii sunt nevoiţi să o facă. Fă-le o favoare şi elimină părţile de care nu au nevoie. Experienţa irelevantă pentru job sau termenii de specialitate irelevanţi vor crea confuzie şi îţi vor face CV-ul dificil de citit. Structurează-ţi conţinutul într-un format simplu. Utilizarea bullet point-urilor şi a cuvintelor cheie şi scrierea concisă sunt mult mai eficiente decât o descriere lungă.

 

2. Cuantifică şi valorifică

Evidenţiază valorile importante ale muncii tale, prin care să cuantifici beneficiile pe care le-ai adus angajatorilor.

De exemplu, a spune că întocmeşti o dată de baze nu e cuatificabil, pe când a spune că ai crescut baza de date cu un anumit procent este un rezultat măsurabil. Dacă poţi demonsta cum îţi afectează afacerea, este şi mai bine. Enumerarea sarcinilor zilnice este potenţată de o explicaţie a modului în care acestea aduc beneficii angajatorului, demonstrând valori tangibile. Această abilitate demonstrează că înţelegi imaginea de ansamblu, o trăsătură pe care antreprenorii o apreciază. Arată-i angajatorului cât de mult valorează ceea ce ai de oferit.

 

3. Fii relevant

 

Optimizarea e o caracteristică importantă a marketing-ului. Fără o creştere în rezultate sau îmbunătăţirea unor măsurători-cheie, înseamnă că ceva nu funcţionează cum trebuie. Un marketer bun ştie ce valori să măsoare, dar un marketer excepţional ştie cum să îmbunătăţească acele măsurători.

Succesul este cel mai bine măsurat ca o schimbare împotriva unor standarde, indiferent dacă sunt impuse de noi sau de industrie. Nimeni nu va înţelege cât de bun eşti până nu îţi vei utiliza punctele forte în situaţiile necesare.

În multe CV-uri, găsim: „M-am ocupat de postări pe blogul companiei”. Un marketer bun ar zice: „m-am ocupat de postări pe blogul companiei, crescând traficul în rândul consumatorilor”. Un marketer excepţional ar spune: „m-am ocupat de cele 10 postări săptămânale, comparativ cu o medie de 6 a companiei, generând creştere a traficului în rândul consumatorilor”. În acest fel nu demonstrezi doar ceea ce ai făcut, dar îţi arăţi valoarea în comparaţie cu ceilalţi. Succesul este relativ, aşa că ai nevoie de cadrarea specifică a muncii.

Marketing-ul este o luptă pentru atenţia limitată a publicului. Nu ne aflăm într-o întrecere doar cu competitorii direcţi, dar şi cu celelalte companii care acţionează asupra publicului nostru. Un produs de excepţie nu se vinde neapărat singur, ci are nevoie de marketing de excepţie. Poţi fi candidatul perfect, dar dacă nu reuşeşti să te vinzi, nimeni nu-ţi va remarca potenţialul.

Traducere & adaptare: Carla Năstase

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii