FacebookTwitterLinkedIn

Consultantul Olivia Jaras spune că la nivelul societăţii s-a împământenit o concepţie relativ greşită legată de prezenţa utilizatorilor în cele două reţele sociale. Astfel, oamenii ştiu că pe LinkedIn vor putea contacta manageri ai unor companii, specialişti în resurse umane, în timp ce pe Facebook se rezumă la socializarea cu prietenii şi familia. Şi Platforma lui Mark Zuckerberg poate găzdui, însă, relaţii la nivel profesional şi te poate sprijini şi când eşti în căutarea unui nou job.

Iată câteva sfaturi pe care le poţi pune în aplicare pentru a-ţi face mai atractiv profilul de Facebook din punct de vedere profesional:

Elimină ce ar putea fi inutil de pe profil

Înainte de a-ţi face publică pagină de Facebook, asigura-te că postările recente nu conţin comentarii sau fotografii care te pun într-o situaţie jenantă, însă nu exagera în acest sens. Important e să fii autentic şi să nu îţi construieşti o imagine falsă pentru că atunci se vor micşora şansele ca un manager să vrea să te cunoască faţă în faţă.

Postează cu atenție

Ar fi indicat să nu postezi planuri ale evenimentelor publice înainte ca acestea să se desfăşoare. Dacă eşti invitat la un eveniment în calitate de speaker sau participant, postările se vor face în timpul sau imediat după eveniment şi nu înainte.

De asemenea, este recomandat ca profilul tău să nu conţină postările care în mod normal s-ar regăsi pe blogul tău personal.

Crează conexiuni cu experţi ai domeniului tău 

Urmăreşte specialiştii din sfera ta de expertiză şi iniţiază discuţii cu aceştia. “Facebook oferă o altă modalitate de a te conecta cu persoane, dincolo de e-mail”, menționează Jaras. În momentul în care alegi o platformă care nu este atât de formală, devine mai uşor să intri în legătură cu o persoană pe care o admiri din punct de vedere profesional. Printr-un simplu comentariu îţi poţi manifesta aprecierea sau dorinţa de a împărtăşi o experinţă asemănătoare.

Traducere și adaptare: Forbes.com