Cautare




, Contributor

Bunuri de consum |
|

Trei din patru români aruncă mâncarea neconsumată

De Ziua Naţională a Alimentaţiei şi a Combaterii Risipei Alimentare, LifeBox atrage atenţia asupra fenomenului risipei alimentare.
 aboneaza-te
Radu Balaceanu, Florin Scarlat, Lukasz Kuzniar, cofondatori LifeBox

Românii cheltuie între 30% şi 40% din venituri pe alimente, faţă de media de 10% din Uniunea Europeană, iar între 33% şi 50% din mâncarea cumpărată ajunge să fie aruncată, arată un comunicat de presă emis astăzi, 16 octombrie.

Potrivit datelor din ghidul companiei pentru alegerea optimă a meniului, trei din patru respondenţi la întrebarea: „Ce faci cu mâncarea care îţi rămâne în frigider, neconsumată?” au menţionat că o aruncă, un obicei de consum tot mai întâlnit în special în mediile urbane, în timp ce un sfert dintre aceştia spun că au grijă să o consume integral sau să o doneze.

Conform unui raport al Comisiei Europene, românii cheltuie între 30% şi 40% din venituri pe alimente, comparativ cu media de circa 10% în Uniunea Europeană.

De asemenea, între 33% şi 50% din mâncarea pe care o cumpărăm ajunge să fie aruncată. Până la 50% din totalul risipei alimentară este produs de consumatorii individuali din oraşe, potrivit aceleiaşi surse.

Conştientizarea acestui obicei de consum este unul foarte important pentru societate şi am văzut încă de la începutul activităţii noastre o mare oportunitate de a ne implica în reducerea risipei alimentare. Prin crearea unui sistem în care clienţii noştri îşi comandă mesele în avans, în medie pe şapte zile, putem să ne aprovizionăm exact cu ceea ce avem nevoie de la furnizorii noştri şi, la rândul lor, clienţii consumă exact cât au nevoie, fără a mai arunca mâncarea. Rezultatul a fost o reducere semnificativă a deşeurilor alimentare din lanţul de aprovizionare, în special comparativ cu bucătăriile restaurantelor clasice, precum şi reducerea risipei în cazul clienţilor noştri şi, nu în ultimul rând, educarea lor în acest sens”, au declarat cofondatorii LifeBox.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii