FacebookTwitterLinkedIn

„Privite dintr-o perspectivă generală, rezultatele analizei arată că vânzătorii tind să se adapteze rapid la schimbările cauzate de coronavirus prin mutarea activității lor în online, în timp ce cumpărătorii sunt mai precauți. Datele arată faptul că sectorul transporturilor înregistrează o ușoară scădere, cel al construcțiilor este mai afectat, în timp ce vânzătorii din sectorul agricol au început să fie mai activi pe platformă în luna martie, ceea ce poate înseamna că aceștia încearcă să utilizeze mediul online mai mult în această perioadă. În ciuda faptului că efectele coronavirusului sunt mai vizibile în anumite sectoare decât în altele, toți comercianții au nevoie acum de o alternativă sigură pentru a-i ajuta să-și continue activitatea”, spune Nadja Sörgel, General Manager Tradus. 

Tradus a analizat comportamentul de utilizare a platformei folosind date comparative din lunile martie și februarie, pentru a determina impactul pandemiei generate de virusul COVID-19 asupra activității comerciale obișnuite.

 În general, activitatea pe platformă pentru sectorul transporturilor a rămas la același nivel cu cel din luna martie, cumpărătorii fiind în continuare interesați să vizualizeze anunțuri, scăderea în acest sector fiind de doar 10%. Cu toate acestea, aceștia tind să fie mai precauți în acestă perioadă în ceea ce privește răspunsurile la anunțuri, înregistrându-se o scădere de 23% a cumpărătorilor care fac această acțiune. Vânzătorii continuă să listeze anunțuri în același ritm ca în februarie, menținând activitatea de pe platformă la același nivel.

Comerțul online cu autovehicule comerciale și utilaje grele din sectorul construcțiilor pare a fi mai afectat acum, înregistându-se o scădere de 20% în rândul cumpărătorilor care au vizualizat anunțurile de vânzare și de 40% în rândul cumpărătorilor interesați să răspundă reclamelor în luna martie, comparativ cu februarie, în timp ce numărul de vânzări listate rămâne același.

Cel mai activ sector a fost cel al agriculturii, acesta înregistrând o creștere de 44% în listarea de anunțuri din martie față de februarie. Clienții din sectorul utilajelor agricole continuă să fie activi și interesați de comerțul online în luna martie, dar mai prudenți în ceea ce privește numărul de anunțuri la care răspund: cu 26% mai puțini agricultori au răspuns la un anunț din luna martie a acestui an.

În această perioadă, comerțul la distanță este perceput ca o alternativă sigură pentru cumpărători și vânzători, deoarece limitează contactul dintre persoane și asigură, de asemenea, o mai mare siguranță a muncii. Întrucât toată lumea este încurajată să rămână acasă cât mai mult timp posibil și să evite orice întâlniri, o soluție este utilizarea unei platforme de comerț online. Cu ajutorul instumentelor oferite de tehnologie, utilizatorii pot căuta și compara vehicule din mai multe țări, pot vizualiza și răspunde la anunțuri, pot negocia prețurile, toate aceste din confortul propriilor locuințe.

Tradus se pregătește să lanseze o nouă serie de instumente, pentru a face comerțul la distanță mai ușor și mai sigur, ajutând astfel atât cumpărătorii, cât și vânzătorii să găsească cele mai bune oferte din domeniul vehiculelor comerciale și al utilajelor grele.