Toyota pregătește pentru America de Nord o celulă de combustibil cu hidrogen, cu zero emisii, relatează Forbes.com. În ultimii ani, gigantul auto a testat platforme mari cu celule de combustibil cu hidrogen în Portul Los Angeles, realizate în parteneriat cu producătorul american Kenworth.
Acum, cele două companii japoneze colaborează pentru crearea un camion electric cu celule de combustibil de 25 de tone, pentru piața japoneză, care va intra în faza de testare în prima jumătate a anului 2021.
“Va fi liniștit, neted și puternic, în timp ce nu va emite decât apă. Cei 20 de ani ai tehnologiei Toyota cu celule de combustibil, combinate cu experiența camioanelor grele Hino, vor crea un produs inovator și capabil”, a declarat Tak Yokoo, inginer executiv senior pentru Toyota Research and Development.
De asemenea, o stație de alimentare cu hidrogen este în construcție la instalația Toyota din Portul Los Angeles.
Însă compania nu a furnizat un calendar pentru momentul în care camionul va fi pus în vânzare și nici nu a furnizat specificații legate de autonomie sau de performanță.
Nikola a anunțat camioane concept cu emisii zero din 2016
Planul accelerat al Toyota vine ca o reacție la strategia Nikola care a anunțat producerea de vehicule concept cu emisii zero încă din 2016. Ideea hidrogenului ca și combustibil de transport s-a mutat de la mașini la vehicule grele, în special camioane de lungă distanță. Iar acest lucru se datorează faptului că sistemele pe bază de hidrogen nu adaugă la fel de multă greutate ca cele cu baterii și pot fi alimentate mult mai rapid decât pot fi reîncărcate pachetele de Li-ion de mai multe tone.
Atât autoritățile americane, cât și cele din UE sau Japonia sunt pentru reducerea emisiilor de carbon, ceea ce contribuie la dezvoltarea vehiculelor alimentate atât cu baterii, cât și cu hidrogen, care ar putea fi disponibile pe scară largă în a doua jumătate a anilor 2020.
Celulele de combustibil cu hidrogen sunt considerate o opțiune de vehicule curate de zeci de ani, însă costurile ridicate și lipsa stațiilor de alimentare cu hidrogen i-au limitat răspândirea față de modelele electrice.