
Spark, startup-ul lituanian care oferă mașini electrice de închiriat și-a lansat oficial serviciile în București. Reprezentanții companiei au anunțat care sunt prețurile, ce se întâmplă în cazul unui accident și unde pot fi lăsate mașinile după ce sunt folosite de utilizatori.
Tarifele Spark în România:
– Nissan Leaf 40
- 150 km/zi
- 1,40/ min
- 243 km – autonomie cu o singură încărcare
- 260 lei – suma maximă care poate fi atinsă într-o zi
- 0,85 lei/km – taxă suplimentară după ce sunt depășiți cei 150 km/zi
– Renault ZOE
- 150 km/zi
- 1,20 lei/min
- 300 km – autonomie cu o singură încărcare
- 216 lei – suma maximă care poate fi atinsă într-o zi
- 0,75 lei/km – taxă suplimentară după ce sunt depășiți cei 150 km/zi
„Din oraș se poate ieși fără nicio grijă, însă mașina trebuie adusă înapoi în oraș. Dacă este în afara Bucureștiului, utilizatorul nu poate să lase mașina. Sesiunea de închiriere nu se închide”, explică Iordan Tonchev, general manager la Spark România.
Spark, serviciul internațional de e-car sharing, vine în România cu o flotă formată în totalitate din mașini electrice
Potrivit reprezentanților Spark România, mașinile sunt asigurate complet în caz de accidet, iar dacă nu este vina șoferului, acesta nu va suporta nicio consecință.
“În caz că se întâmplă un accident, mașinile sunt asigurate complet. Ce rugăm în acest caz șoferii este să ne anunțe telefonic direct din aplicație sau să trimită un mesaj. Inclusiv pot să trimită poze dacă consideră că ajută cu ceva. Mai departe se ocupă echipa noastră”, spune Iordan Tonchev.
“Există așa numitul Spark for business, unde orice companie își poate crea propriul cont. Odată creat contul, poate să invite angajații lor – care la rândul lor va trebui să treacă prin testul de înregistrare în sistem. Călătoriile făcute de angajații societății sunt facturate direct pe firmă. Criteriile când și cum vor folosi angajații mașinile pot fi setate de firmă. De exemplu să poată folosi mașinile de la o anumită oră, până la o anumită oră sau doar în anumite zile sau doar pe anumite trasee”, spune Iordan Tonchev.