Cautare




, Contributor

DWF

AdNews |
|

Totul despre quercetină

Quercetina este un pigment natural prezent în numeroase fructe și legume, fiind un puternic antioxidant care ajută corpul să combată daunele pe care le provoacă radicalii liberi legați de bolile cronice. 

 

Proprietățile antioxidante pe care le are quercitina ajută la reducerea inflamațiilor, simptomelor alergice sau tensiunii arteriale. 

 

Beneficiile pe care le are acest pigment sunt numeroase, iar formula comercializată de Vegis.ro este una combinată cu vitamina C, pentru o absorbție mai rapidă și mai ridicată. 

 

Ce este quercetina?

Quercetina este un pigment care face parte din categoria flavonoizilor, un grup de compuși vegetali. Flavonoizii sunt prezenți în legume, în fructe, în ceai, vin sau diverse boabe. Beneficiile acestora pentru sănătate sunt numeroase, acestea fiind legate de nenumărate ori de reducerea riscurilor de boli de inimă, cancer sau tulburări degenerative ale creierului. 

 

Un flavonoid precum quercitina își demonstrează efectele benefice prin capacitatea de a funcționa ca antioxidanți în corpul uman, aceștia fiind compuși care pot neutraliza radicalii liberi. Radicalii liberi, la rândul lor, sunt molecule instabile care pot provoca leziuni celulare atunci când nivelul lor devine unul ridicat. Daunele cauzate de radicalii liberi sunt legate de către specialiști de numeroase afecțiuni cronice, inclusiv de cancer, de boli de inimă sau de diabet. 

 

Se estimează că o persoană consumă zilnic, în medie, între 10 și 100 de miligrame de quercitină prin diverse surse. Alimentele care conțin quercitină sunt ceapa, merele, strugurii, fructele de pădure, broccoli, citricele, cireșele, ceaiul verde, cafeaua, vinul roșu.

Quercitina sub formă de supliment alimentar

 

Oamenii iau quercitină sub formă de supliment alimentar din diverse motive, printre cele mai întâlnite numărându-se creșterea imunității, combaterea inflamațiilor, combaterea alergiilor, creșterea performanțelor de exersare, menținerea stării generale de sănătate. 

 

Beneficiile quercetinei pentru sănătate

 

Numeroasele cercetări realizate de-a lungul timpului au demonstrat că există diverse beneficii pe care le are consumul de quercetină asupra organismului uman. Printre principalele beneficii atestate științific se numără: 

 

– reducerea inflamației – radicalii liberi pot dăuna mai mult decât simpla deteriorare a celulelor; nivelurile ridicate ale acestora ajută la activarea genelor care provoacă inflamația, iar nivelul ridicat al acestora duce astfel la un răspuns inflamator crescut. Inflamația care persistă în organism este legată de diverse probleme de sănătate cum ar fi anumite tipuri de cancer, boli de inimă sau de rinichi. Studiile realizate de specialiștii în domeniu demonstrează că quercetina ajută la reducerea inflamației.

– ameliorarea simptomelor alergice – proprietățile antiinflamatorii pe care le are quercetina ajută și la ameliorarea simptomelor alergice, dat fiind că aceasta poate bloca enzimele implicate în inflamații și poate suprima substanțe chimice ca histamina care provoacă inflamația. Un studiu realizat pe animale arată că administrarea unor suplimente de quercetină a suprimat reacțiile anafilactice la arahide în cazul șoarecilor. 

– efecte anticanceroase – prin faptul că are proprietăți antioxidante, quercetina devine una dintre modalitățile eficiente de combatere a cancerului. Studiile au demonstrat că quercetina suprimă creșterea celulară și induce moartea celulelor în cancerul de prostată, iar efecte secundare s-au observat și asupra ficatului, plămânilor, sânului, vezicii urinare, sângelui, colonului, limfoidei sau celulelor canceroase suprarenale. 

– reducerea riscului de tulburări cronice ale creierului – de asemenea, proprietățile antioxidante ale quercetinei ajută la protejarea împotriva tulburărilor degenerative ale creierului precum Alzheimer sau demență. 

– reducerea tensiunii arteriale – quercetina pare a avea un efect relaxant asupra vaselor de sânge, ceea ce duce la reducerea tensiunii arteriale;

De asemenea, quercetina poate ajuta la combaterea îmbătrânirii (întinerește și elimină celulele îmbătrânite și reduce markerii îmbătrânirii), la îmbunătățirea performanțelor exercițiilor de anduranță, la controlul glicemiei (reduce nivelul zahărului din sânge și protejează împotriva complicațiilor diabetului). 

 

Surse directe de quercetină 

 

Quercetina se găsește în mod natural în numeroase alimente, în special în stratul exterior sau în coaja fructelor ori legumelor. Dintre aceste surse alimentare pot fi amintite: capere, ardeiul galben și verde, ceapa roșie și albă, șalote, sparanghel fiert, cireșe, roșii, mere roșii, struguri roșii, broccoli, varză, fructele de pădure, ceaiul negru și verde etc. Cantitatea de quercetină din alimente poate depinde de condițiile în care acestea au fost cultivate. 

 

Dozaj recomandat pentru supliment alimentar de quercetină

 

Quercetina poate fi achiziționată ca supliment alimentar, fiind disponibilă în mai multe forme, în doze de la 500 la 1000 mg. Quercetina are o biodisponibilitate redusă, corpul absorbind-o foarte încet. Din acest motiv, suplimentele de quercetină pot include și compuși precum vitamina C sau enzime digestive, acestea având capacitatea de a crește absorbția în organism a quercetinei. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii