Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

Tot mai mulți cumpărători în online

Intențiile de a face achiziții online s-au dublat la nivel global în ultimii trei ani, potrivit companiei de informații globale Nielsen.
online shopping

Intențiile de achiziție s-au dublat pentru mai multe categorii de divertisment și de produse ce pot fi folosite pentru o perioadă îndelungată timp, articole sportive și jucării, inclusive-books și bilete la evenimente.

Aproximativ jumătate din respondenți și-au arătat intenția de a face o achiziție online în următoarele șase luni, din categorii precum îmbrăcăminte, rezervări la companii aeriene și hoteluri, mai arată sutdiul mai sus menționat.

Comparativ cu produsele non-consumabile, produsele consumabile au o rată mai mică de intenție de căutare sau de cumpărare. Spre exemplu, pentru cosmetice, 33% dintre respondenții la nivel global spun că navigă și caută, iar 31% declară că achiziționează. În mod similar, aproximativ o treime din respondenții la nivel global spun că navigă în procesul de căutare și achiziționează produse de îngrijire personală (31% / 29%) și alimente (30% / 27%). Aproximativ un sfert caută și cumpără produse pentru animale de companie (24% / 21%) și produse consumabile pentru copii (23% / 20%), iar aproximativ o cincime caută / cumpără flori (20% / 18%) și băuturi alcoolice (20% / 17%).

Printre produsele favorite în căuturile online se numără telefoane mobile, echipamente electronice sau articole sportive. Prețurile acestor produse pot fi ridicate , iar de cele mai multe ori necesită testare, înainte de achiziție.

Din 2011, intenția de achiziție din mediul online pentru categoria produse cosmetice a crescut cu 6 puncte procentuale, la 31%, alimentele au crescut cu 5 puncte procentuale, la 27% iar consumabilele pentru copii au crescut cu 12 puncte procentuale, la 20%. Categoria produselor pentru animale de companie s-a dublat in doi ani, de la 9 puncte procentuale în 2012, la 21% în 2014.

Nevoia consumatorilor de navigare online este preponderentă în regiunile în curs de dezvoltare din America Latină și Asia-Pacific, unde ambele regiuni depășesc media globală pentru categoriile incluse în studiu, potrivit Nielsen. Totuși, în America Latină sunt cele mai înalte rate de navigare online, pe când în Asia-Pacific, ratele de achiziție online sunt cele mai înalte din toate regiunile.

În România, există intenții de cumpărare online în următoarele șase luni. Produsele menționate de 50% din respondenți au fost haine, echipamente electronice și telefoane mobile. Totodată, aproximativ 50% din românii chesionați au afirmat că nu intnționează să achiziționeze online flori și băutui alcoolice. 40% din respondenți au declarat că e mai convenabil să facă online cumpărăturile, iar o treime din aceștia au precizat că înainte de a achiziționa un produs din magazin, se documentează cu privire la produs, citind recenzii.

Studiul Global Nielsen privind comertul online a reunit opiniile a peste 30,000 de respondenți cu acces la Internet din 60 de țări pentru a examina cumpărăturile online și intențiile de achiziție ale consumatorilor din întreaga lume

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii