Volumul brut de publicitate investitit în ziarele naționale, în primele șase luni ale acestui an, s-a ridicat la 23.430.366 euro (rate card), conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Bugetul este mai mic cu 12,9% față de cel din anul trecut.
Volumul brut a fost calculat pe baza tarifelor-listă de publicitate pentru fiecare publicație în parte, din care nu sunt scăzute discounturile și gratuitățile acordate de editori.
Bugetul brut de 23,43 milioane de euro (rate card) reprezintă 41,7% din totalul investițiilor publicitare în presa scrisă monitorizată de BRAT.
Au fost publicate în ziarele naționale 5.653 de inserții publicitare, cu 28,1% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut. Acestea reprezintă 20% numărul total de machete publicitare apărute în print, în primul semestru al acestui an.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).