
Volumul brut de publicitate atras de ziarele naționale în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie a.c. s-a ridicat la 43.792.325 euro (calculat la rate card), cu 47,2% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut. Această creștere se datorează majorării tarifelor-listă de publicitate pe piața de print.
De asemenea, bugetul brut atras de ziarele naționale reprezintă 43% din volumul total de publicitate investit în print (calculat la rate-card).
Tabloidul „Libertatea” a publicat 3.043 machete publicitare, în valoare de 14,38 milioane euro (rate card), potrivit monitorizării Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), singura companie ce furnizează date de monitorizare, recunoscute de piață, pentru patru medii (presă, radio, internet, outdoor).
Pe locul secunde în topul publicității încasate se află tabloidul „Click!”, cu 2.585 de machete și un buget brut (rate card) de 11,59 milioane euro.
Pe a treia poziție se află „Gazeta Sporturilor”, cu un volum brut de 5,26 milioane de euro (rate card) pentru 1.028 inserții publicitare.
Alte ziare naționale care au vândut publicitate, în primele 9 luni ale acestui an:
„Ziarul Financiar” – 2.480 machete publicitare, volum brut de 5,13 milioane de euro;
„Evenimentul Zilei” – 674 inserții, volum brut de 2,16 milioane de euro;
„Adevărul” – 636 inserții, volum brut de 1,93 milioane de euro;
„Jurnalul Național” – 492 inserții, volum brut de 1,83 milioane de euro;
„România liberă” – 946 inserții, volum brut de 1,34 milioane de euro;
„Curierul Național” – 211 inserții, volum brut de 136.292 euro.
Bugetele au fost calculate la tarifele-listă de publicitate ale fiecărui ziar.