FacebookTwitterLinkedIn

Monitorizarea investițiilor publicitare în presa scrisă locală și regională, realizată de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT), arată o scădere severă a volumul de publicitate investit pe acest segment, în primul trimestru al anului 2016. Volumul brut, calculat la rate card, este mai mic cu 78% față de cel din primul trimestru al anului 2015.

Căderea a avut loc pe fondul creșteri substanțiale a numărului de machete publicitare publicate în ziarele locale și regionale. Astfel, în paginile acestor publicații au apărut 7.210 de inserții publicitare față de 3.333 în trimestrul I 2015. Așadar, o creștere de 116%. Dar presa locală suferă dramatic în privința bugetelor publicitare.

„Gazeta de Sud”, ziar care apare la Craiova, a vândut cel mai mare buget de publicitate: 293.318 euro (rate card), asta în ciuda faptului că a publicat doar 83 de machete publicitare, cel mai mic număr din Top 10 cotidiene locale și regionale. „Gazeta de Sud” are prețurile de listă (rate card) mai mari în comparație cu celelalte ziare locale.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE ȘTIRI ÎN APRILIE 2016

„Jurnal Arădean” a inserat cel mai mare număr de machete: 1.189, dar se plasează pe locul trei în topul bugetelor calculate la rate card.

Monitorizarea BRAT s-a realizat pe baza tarifelor-listă de publicitate (rate card) pentru fiecare publicație în parte, fără să fie scăzute discounturile aplicate sau gratuitățile acordate clienților.

De remarcat faptul că primele 10 publicații locale și regionale au atras investiții de 1.951.114 euro, reprezentând 79,1% din bugetul total alocat presei locale și regionale.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).