
Volum brut de publicitate investit în ziarele locale și regionale, pe parcursul anului 2015, s-a ridicat la 15.418.526 euro (calculat la rate card), în scădere cu 37,3% față de anul 2014, relevă monitorizarea Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).
Este o scădere ce reflectă criza în care se află presa locală din România.
Bugetul a fost calculat pe baza tarifelor-listă ale fiecărei publicații și include discounturile și gratuitățile acordate clienților de către editori.
Numărul de inserții publicitare a scăzut cu 21,4%, ajungând la 36.056.
Ziarul „Gazeta de Sud” din Craiova a atras cel mai mare volum brut de publicitate dintre toate publicațiile locale monitorizate: 2.994.377 euro (rate card). Pe locul secund se află ziarul fraților Ionuț și Robert Negoiță, „Ring”, cu un buget de 2.030.205 euro (rate card).
„Jurnalul Arădean” a publicat cel mai mare număr de machete publicitare: 5.115. Pe al doilea loc se află „Obiectiv Vocea Brăilei”, cu 4.589 de inserții.
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).