FacebookTwitterLinkedIn

În primul semestru al acestui an, ziarele locale și regionale au publicat 15.516 de machete publicitare, un număr cu 13,7% mai mic decât cel din același interval de timp din 2015, arată studiul „Monitorizarea Investițiilor în Publicitate” (MIP), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Numărul de inserții publicitare reprezintă 55% din totalul machetelor apărute în presa scrisă monitorizată de BRAT (reviste, ziare naționale și ziare locale).

Volumul brut de publicitate atras de ziarele locale și regionale monitorizate de BRAT a fost de 5.386.029 euro (rate card), în scădere cu 39,7% față de 2015.

VEZI BUGETELE DE PUBLICITATE INVESTITE ÎN MECIURILE EURO 2016 LA DOLCE SPORT

Bugetele de publicitate au fost calculate la tarifele-listă de publicitate (rate card) și conțin discounturile și gratuitățile acordate de editori.

Bugetul de 5,38 milioane de euro (rate card) reprezintă doar 9,6% din volumul total de publicitate în print monitorizat în primele șase luni ale acestui an.

BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).