FacebookTwitterLinkedIn

Bugetul de audiență livrat de nișa televiziunilor tematice a fost de 15.082 GRP’30 target comercial, în scădere cu 3,8% față de primul trimestru al anului 2015. „Forbes România” estimează că investiția totală a clienților publicitari n-a depășit 500.000 de euro, în primele trei luni ale acestui an.

History Channel este liderul pe această nișă, cu un volum de 6.285 GRP’30 target comercial, la nivel anului trecut (creștere de 0,9%).

De remarcat că History Channel se află pe locul 13 în topul general al televiziunilor cu cele mai mari livrări de audiență pentru reclamele difuzate, înaintea unor televiziuni cu „pretenții”: Realitatea TV, TVR 1, Happy Channel (Euforia TV) și B1 TV.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni pe diferite prețuri (Cost per Point – CPP). Punctul de audiență este „moneda” prin care se tranzacționează publicitatea TV. Astfel, clienții publicitari cumpără audiență pentru reclamele difuzate.

VEZI BĂNCILE CARE AU INVESTIT ÎN PUBLICITATEA TV – TRIMESTRUL I 2016

National Geographic, a doua televiziune a nișei, a livrat 3.252 GRP’30 target comercial, în scădere cu 24,7% față de trimestrul I 2015. În schimb, a crescut simțitor volumul de publicitate pe National Geographic Wild (127%).

Discovery Channel și Animal Planet, cu o distribuție pe cablu TV redusă în  comparație cu History, au suferit pierderi de audiență de 30,8%, respectiv 20,8%.
VEZI VOLUMUL DE PUBLICITATE ATRAS DE TELEVIZIUNILE DE FILME ÎN TRIMESTRUL I 2016