
Volumul de audiență livrat de televiziunile de filme și seriale a fost de 38.194 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în primele trei luni ale acestui an, în creștere cu 27,2% față de aceeași perioadă a anul trecut. (De remarcat că trimestrul din acest an a fost mai lung cu o zi decât cel din 2015.) Oricum, este o creștere substanțială înregistrată de această nișă.
Bugetul de audiență furnizat de televiziunile de filme reprezintă 7,6% față de volumul total livrat de piața TV, în perioada analizată. (Nișa televiziunilor de știri deține 10,5%.)
Pro Cinema este liderul vânzărilor de puncte de audiență pentru reclamele difuzate, cu un volum de 10.941 GRP’30 target comercial, în creștere cu 16,2% față de trimestrul I – 2015.
Aproape de lider se află AXN, cu 10.223 GRP’30 target comercial, înregistrând o creștere de 60,6%.
Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni pe diferite prețuri (Cost per Point – CPP). Punctul de audiență este „moneda” prin care se tranzacționează publicitatea TV. Astfel, clienții publicitari cumpără audiență pentru reclamele difuzate.
Majoritatea stațiilor de pe această nișă au realizat creșteri ale volumelor de audiență: DIVA (19,1%), Paramount (72,4%), Comedy Central Extra (30,5%), Film Cafe (23%), AXN Black (5,6%) și TNT (fostul TCM, 31%).
Doar două televiziuni au suferit pierderi de audiență față de 2015: Acasă Gold (-19%) și AXN White (-19,5%).
Creșterea volumului de audiență cu 27,2% pe nișa televiziunilor de filme arată și interesul clienților publicitari pentru aceste programe cu un public stabil și ușor de targetat.