
În perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2015, nișa televiziunilor de filme a livrat clienților publicitari un volum total de audiență de 87.022 GRP’30 pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Pe baza punctelor de audiență, Gross Rating Points (GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni.
Bugetul de audiență livrat de nișa televiziunilor de filme reprezintă doar 5,8% din totalul audienței furnizate de piața TV, în primele 9 luni ale acestui an. Se constată că bugetul de audiență a rămas la nivel din aceeași perioadă a anului trecut (creștere nesemnificativă de 0,1%).
Pro Cinema a livrat publicitarilor un volum de 28.863 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 32,7% față de anul precedent. Pro Cinema a reușit să intre în TOP 10 televiziuni cu cele mai mare volume de publicitate.
AXN și DIVA, televiziunile de pe următoarele locuri în topul acestei nișe, au suferit scăderi ale volumelor de publicitate: – 2,4%, respectiv – 16%. Acasă Gold, televiziunea de telenovele aparținând, de asemenea, grupului Pro TV, a urcat pe locul patru cu un volum de 6.533 GRP’30 pe targetul comercial (creștere de 7,3%).
Comedy Central Extra a atins volumul de audiență de 4.688 de puncte (target comercial), în creștere cu 196,5% față de aceeași perioadă a anului trecut.
O creștere substanțială de publicitate a înregistrat AXN White (83,9%), în timp ce AXN Black a crescut cu 18%.
Film Cafe, televiziunea grupului AMC Networks, a livrat 3.516 puncte de audiență, în creștere cu 10,3%.