Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul televiziunilor cu cele mai mari vânzări de publicitate în primul semestru al anului 2016

Volumul de audiență furnizat de piața TV pentru reclamele difuzate în perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2016 a crescut cu doar 1,2% față de cel din aceeași perioadă a anului trecut. Pro TV, Antena 1 și Kanal D sunt cele mai căutate televiziuni de către investitorii în publicitatea TV, acestea deținând în total circa 56% din totalul volumului de audiență livrat de piața TV.
 aboneaza-te
????????????????????????????????????????????????????????????????

În primele șase luni ale acestui an, piața de televiziune din România, adică 59 de stații membre ale Sistemului Național de Măsurare a Audienței TV, a livrat clienților publicitari un volum de 1.051.834 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani).

Bugetul este mai mare cu 1,2% mai mare decât cel din primele șase luni ale anului 2015.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. În fapt, GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Pro TV a livrat pentru reclamele difuzate un volum de 267.045 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 9,8% față de primul semestru al anului trecut.

Volumul de publicitate furnizat de Antena 1 a crescut cu 1,6%, atingând 205.981 puncte de audiență pe targetul comercial.

Kanal D a avut o creștere de 8,2% pentru un buget de 115.668 GRP’30 pe targetul comercial.

Cele trei televiziuni au furnizat în total un volum de audiență reprezentând 56% din bugetul total livrat de piața TV din România. Așadar, mai bine de jumătate din publicitatea TV se consumă pe doar trei televiziuni.

La mare distanță de acest grup „fruntaș” se află România TV, cu un volum de 37.414 puncte de audiență pe targetul comercial. România TV a înregistrat o creștere de 12,2% față de anul trecut.

VEZI AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR DE SPORT – IUNIE 2016

Se constată că cinci televiziuni din partea superioară a topului publicității au suferit pierderi de audiență: Prima TV (-25,1%), Antena 3 (-35,3%), Acasă (-54,2%), Național TV (-24,8%) și Antena Stars (-8%).

Canalul de știri Digi24 a livrat 18.908 GRP’30 target comercial în primele șase luni (locul 12 în top), cu 520% mai mult față de anul trecut. De remarcat că Digi24 a depășit volumele de audiență ale TVR 1, B1 TV, Realitatea TV, Disney Channel și History Channel.

Alte televiziuni care au înregistrat creșteri de audiență: Pro Cinema (4,2%,) AXN (37,7%), Happy Channel (53%), fostul Euforia TV, Kiss TV (56,6%), Disney Junior (66,8%) și Disney Channel (116,6%).

Alte stații care au suferit scăderi de audiență față de primul semestru al anului 2015: Realitatea TV (-5,4%), History Channel (-20,2%), TVR 1 (-29,7%), B1 TV (-47,5%) și DIVA (-17,7%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii