Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul televiziunilor cu cele mai mari vânzări de publicitate (ianuarie – iulie 2018)

Piața de publicitate TV a crescut cu 1,9% în primele șapte luni ale acestui an. Pro TV, Antena 1 și Kanal D dețin împreună jumătate din bugetul de publicitate investit în televiziune.
Televiziune

În primele șapte luni ale acestui an, volumul de audiență livrat de cele 65 de televiziuni din sistemul de monitorizare Kantar Media (ARMADATA) a fost de 1.316.000 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP30), pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Volumul este mai mare cu 1,9% față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.

Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.

Televiziunea Pro TV a furnizat cel mai mare volum de audiență pentru reclame difuzate în această perioadă: 338.723 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 1,5% față de primele șapte luni ale anului trecut. De notat este faptul că volumul de audiență al Pro TV reprezintă un sfert din bugetul total al pieței TV (25,7%).

Antena 1 a livrat 238.305 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cota de piață a Antenei 1 este de 18,1%.

Kanal D a furnizat 149.892 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 5,3% față de primele șapte aluni din 2017. Cota sa de piață de 11,4%.

AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR LA NIVEL NAȚIONAL – IULIE 2018

Cele trei televiziuni generaliste dețin împreună o cotă de 55,2% din bugetul total de audiență, dovadă că sunt și cele mai căutate de clienții publicitari care își plasează reclamele pentru public comercial.

Mai trebui subliniat faptul că TVR 1 a înregistrat o creștere fulminantă a bugetului de audiență pentru reclamele difuzate: 138,4%. Motivul: difuzarea meciurilor de la Campionatul Mondial din Rusia, care a atras numeroși clienți publicitari, care s-au bucurat de audiențele ridicate ale partidelor. Totuși, TVR 1 ocupă locul 10 în topul general, în spatele unor televiziuni precum Digi 24 și Pro Cinema.

Televiziuni care și-au mărit volumul de audiență din acest an comparativ cu anul trecut: Antena 3 (11,8%), Național TV (7,5%), Pro Cinema (8,6%), Comedy Central (15,8%), Realitatea TV (18,1%), DigiSport 1 (26,2%), AXN (7,8%), Kiss TV (25,4%) și Paramount (7,2%).

Televiziuni care au suferit pierderi de audiență pe targetul comercial: România TV (-3,5%), Prima TV (-15,9%), Digi24 (-2%), Antena Stars (-25,4%), Pro 2 (-26,7%), Disney Junior (-2,2%), B1 TV (-5,3%) și Happy Channel (-33,8%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii