În primele șapte luni ale acestui an, volumul de audiență livrat de cele 65 de televiziuni din sistemul de monitorizare Kantar Media (ARMADATA) a fost de 1.316.000 puncte de audiență (Gross Rating Point – GRP30), pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Volumul este mai mare cu 1,9% față de cel înregistrat în aceeași perioadă a anului trecut.
Notă: Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. GRP-ul este negociat și cumpărat la un preț (Cost Per Point – CPP) de fiecare client pentru fiecare televiziune în parte. GRP-ul este moneda unică de tranzacționare a spațiului de publicitate TV.
Televiziunea Pro TV a furnizat cel mai mare volum de audiență pentru reclame difuzate în această perioadă: 338.723 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 1,5% față de primele șapte luni ale anului trecut. De notat este faptul că volumul de audiență al Pro TV reprezintă un sfert din bugetul total al pieței TV (25,7%).
Antena 1 a livrat 238.305 GRP’30 pe targetul comercial, în scădere cu 2% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cota de piață a Antenei 1 este de 18,1%.
Kanal D a furnizat 149.892 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 5,3% față de primele șapte aluni din 2017. Cota sa de piață de 11,4%.
AUDIENȚELE TELEVIZIUNILOR LA NIVEL NAȚIONAL – IULIE 2018
Cele trei televiziuni generaliste dețin împreună o cotă de 55,2% din bugetul total de audiență, dovadă că sunt și cele mai căutate de clienții publicitari care își plasează reclamele pentru public comercial.
Mai trebui subliniat faptul că TVR 1 a înregistrat o creștere fulminantă a bugetului de audiență pentru reclamele difuzate: 138,4%. Motivul: difuzarea meciurilor de la Campionatul Mondial din Rusia, care a atras numeroși clienți publicitari, care s-au bucurat de audiențele ridicate ale partidelor. Totuși, TVR 1 ocupă locul 10 în topul general, în spatele unor televiziuni precum Digi 24 și Pro Cinema.
Televiziuni care și-au mărit volumul de audiență din acest an comparativ cu anul trecut: Antena 3 (11,8%), Național TV (7,5%), Pro Cinema (8,6%), Comedy Central (15,8%), Realitatea TV (18,1%), DigiSport 1 (26,2%), AXN (7,8%), Kiss TV (25,4%) și Paramount (7,2%).
Televiziuni care au suferit pierderi de audiență pe targetul comercial: România TV (-3,5%), Prima TV (-15,9%), Digi24 (-2%), Antena Stars (-25,4%), Pro 2 (-26,7%), Disney Junior (-2,2%), B1 TV (-5,3%) și Happy Channel (-33,8%).