FacebookTwitterLinkedIn

Efectele sezonalității asupra audiențelor TV au fost evidente în cazul celor trei mari televiziuni care domină topul audienței naționale. În ciuda unor evenimente sportive de mare interes, românii au stat departe de micile ecrane în luna iulie.

Pro TV și-a menținut poziția de lider, dar a pierdut 57.000 de telespectatori la nivel național față de luna iunie.

Antena 1 a pierdut 123.000 de telespectatori față de luna anterioară, coborând pe poziția a treia în clasamentul general. Este cea mai mare pierdere de audiență de pe piața TV, dar este un regres sezonier, pentru că în toamnă, odată cu lansarea noii grile, ratingul Antenei 1 își va reveni.

Kanal D a profitat de scăderea masivă a audienței Antenei 1 și a urcat pe poziția a doua a topului, cu o medie de 394.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media. Deși a urcat pe locul secund, Kanal D n-a fost ferit de scăderea audienței. A pierdut 67.000 de persoane față de iunie.

Deși au pierdut audiență, cele trei mari televiziuni au avut o cotă de piață (de vizionare) de 42,57%, adică aproape jumătate dintre românii care s-au uitat (pe telecomandă) la televizor au urmărit unul dintre cele trei programe (din 72 de televiziuni monitorizate de Kantar Media).

Televiziuni care au câștigat audiență față de iunie: România TV (+12.000 de persoane), DigiSport 1 (30.000), Realitatea Plus (7.000) și TVR 2 (4.000).

Televiziuni care au suferit scăderi ale ratingului general față de luna iunie: Antena 3 (-4.000), TVR 1 (-5.000), Happy Channel (-4.000), Național TV (-3.000), Prima TV (-16.000), Digi 24 (-5.000) și Pro 2 (-2.000).