Luna aprilie marchează scăderea accentuată a consumului de televiziune. Este o scădere firească pentru că anotimpul cald îi scoate pe oameni din case și-i îndepărtează pentru mai mult timp de televizor.
Practic, la nivel național, nu se înregistrează nicio creștere de rating la vreo televiziune din top 15.
Pro TV și Antena 1 au avut de unde să piardă telespectatori față de luna precedentă: 91.000, respectiv 92.000 de persoane. Sunt cele mai mari scăderi de audiență, dar acest lucru nu le afectează pozițiile confortabile pe care le dețin în sondaje.
De notat că România TV a redevenit a patra televiziune la nivel național, după ce în martie pierduse această poziție. România TV a pierdut mai puțin telespectatori decât Antena 3: 11.000, respectiv 37.000.
În sondajele din luna aprilie apare, în premieră, televiziunea Nașul TV (Radu Moraru), cu o audiență națională de 2.000 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform măsurătorilor Kantar Media, copyright: ARMADATA S.R.L.
Nașul TV se numără printre ultimele televiziuni în sondajul național, alături de TV Neptun și MTV România, toate cu o medie de 2.000 de persoane pe minut (toată ziua).
Alte televiziuni care au suferit scăderi de audiență la nivel național: Kanal D (-58.000), Național TV (-12.000), TVR 1 (-30.000), Antena Stars (-16.000) și B1 TV (-12.000).