FacebookTwitterLinkedIn

În intervalul 1 martie – 30 aprilie 2020, Pro TV, Antena 1 și Kanal D au furnizat cele mai mari volume de audiență pentru reclamele difuzate pe targetul comercial (urban, 18 49 de ani). Numai că, față de aceeași perioadă a anului trecut, Pro TV a livrat un buget de audiență în scădere cu 6,1%, iar Kanal D, mai puțin cu 3,4%. Antena 1 și-a crescut volumul cu 6%.

Cele trei stați comerciale au livrat în total un volum de audiență ce reprezintă 55,2% din totalul punctelor de audiență (GRP’30 target comercial) furnizate de piața TV, în perioada analizată. Acest fapt arată că investițiile publicitare pe televiziune s-au concentrat, în cele două luni, pe cele trei mari televiziuni.

Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți.

Pe locul 4 se află Digi24 cu un volum de 20.009 GRP’30 target comercial, în creștere cu 174% față de cel din martie-aprilie 2019. Astfel, în cele două luni de pandemie, Digi24 a livrat un volum de audiență pentru reclame mai mare decât Antena 3 și România TV, în ciuda faptul că acestea au înregistrat creșteri de 21,2%, respectiv 38,5%.

Alte stații care au înregistrat creșteri față de intervalul martie – aprilie 2019: Realitatea Plus (34,3%), comparația s-a făcut cu Realitatea TV, B1 TV (20,5%) și TVR 1 (22,5%). Deși a furnizat mai multă audiență, TVR 1 se află pe locul 20 în topul general al publicității.

Un număr important de televiziuni au suferit scăderi ale volumelor de audiență: National TV(-21,4%), Prima TV (-24,8%), Pro Cinema (-21%), Diva (-3,3%), Paramount (-14%), Antena Stars (-15,5%), Comedy Central (-30%), History (-22%), Happy Channel (-24%), Film Cafe (-19,6%), TNT (-7,6%), Disney Junior (-56,5%), DigiSport 1 (-66%) și Kiss TV (-35%).