Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul televiziunilor care au furnizat cele mai mari volume de audiență pentru reclamele difuzate în pandemie (martie – aprilie 2020)

Cele 72 de televiziuni, cuprinse în sistemul de măsurare Kantar Media, au livrat clienților publicitari, în lunile martie și aprilie, un volum de audiență pentru reclamele difuzate cu 8,6% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut. Digi24 a urcat pe locul 4 în topul televiziunilor cu cel mai mare volum de GRP-uri (target comercial) în perioada analizată.
 aboneaza-te
televiziune

În intervalul 1 martie – 30 aprilie 2020, Pro TV, Antena 1 și Kanal D au furnizat cele mai mari volume de audiență pentru reclamele difuzate pe targetul comercial (urban, 18 49 de ani). Numai că, față de aceeași perioadă a anului trecut, Pro TV a livrat un buget de audiență în scădere cu 6,1%, iar Kanal D, mai puțin cu 3,4%. Antena 1 și-a crescut volumul cu 6%.

Cele trei stați comerciale au livrat în total un volum de audiență ce reprezintă 55,2% din totalul punctelor de audiență (GRP’30 target comercial) furnizate de piața TV, în perioada analizată. Acest fapt arată că investițiile publicitare pe televiziune s-au concentrat, în cele două luni, pe cele trei mari televiziuni.

Punctele de audiență (GRP) obținute de reclamele difuzate de televiziuni sunt cumpărate de clienții publicitari la prețuri (Cost per Point – CPP) care sunt negociate, în prealabil, între cele două părți.

Pe locul 4 se află Digi24 cu un volum de 20.009 GRP’30 target comercial, în creștere cu 174% față de cel din martie-aprilie 2019. Astfel, în cele două luni de pandemie, Digi24 a livrat un volum de audiență pentru reclame mai mare decât Antena 3 și România TV, în ciuda faptul că acestea au înregistrat creșteri de 21,2%, respectiv 38,5%.

Alte stații care au înregistrat creșteri față de intervalul martie – aprilie 2019: Realitatea Plus (34,3%), comparația s-a făcut cu Realitatea TV, B1 TV (20,5%) și TVR 1 (22,5%). Deși a furnizat mai multă audiență, TVR 1 se află pe locul 20 în topul general al publicității.

Un număr important de televiziuni au suferit scăderi ale volumelor de audiență: National TV(-21,4%), Prima TV (-24,8%), Pro Cinema (-21%), Diva (-3,3%), Paramount (-14%), Antena Stars (-15,5%), Comedy Central (-30%), History (-22%), Happy Channel (-24%), Film Cafe (-19,6%), TNT (-7,6%), Disney Junior (-56,5%), DigiSport 1 (-66%) și Kiss TV (-35%).

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii