Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul supermarketurilor care au avut în 2015 cele mai mari bugete de publicitate pe televiziune

Volumul de publicitate TV consumat în perioada 1 ianuarie – 15 decembrie 2015 de către lanțurile de supermarketuri și hipermarketuri a crescut cu 6% față de aceeași perioadă a anului 2014.
Cumparaturi-nebune-in-supermarket.jpg

Reclamele TV comandate de lanțul de magazine de tip discount Lidl au acumulat 28.851 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani), în intervalul 1 ianuarie – 15 decembrie 2015. Volumul de publicitate TV pentru Lidl s-a menținut la nivelul anului 2014 (scădere de doar 2 procente), dar este cel mai mare de pe piața supermarketurilor și hipermarketurilor. În topul general al consumului de publicitate, Lidl ocupă locul 13.

Compania REWE România, care operează rețelele de magazine Penny Market, Billa și XXL Mega Discount, a comandat campanii de publicitate care au adunat 15.626 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 25,8% față de 2014. Este cea mai mare creștere procentuală de pe această piață. REWE România ocupă locul 34 în topul advertiserilor.

Pe baza punctelor de audiență (Gross Rating Points – GRP’30), companiile cumpără timpi de publicitate de la televiziuni.

Carrefour și-a menținut volumul de publicitate TV la nivelul anului 2014: 8.443 GRP’30 pe targetul comercial (creștere de 2%).

Rețelele de magazine Selgros Cash&Carry, Profi România și Mega Image și intensificat campaniile de publicitate în 2015. Volumul de publicitate pentru ofertele Selgros Cash & Carry a crescut cu 16,1%, în timp ce bugetul de audiență al rețelei Profi România s-a majorat cu 16,6%.

Campaniile de promovare pentru Mega Image au atins un volum de 5.556 GRP’30 pe targetul comercial, în creștere cu 5,8%.

Metro Cash&Carry și-a diminuat bugetul de audiență TV cu 15%, fiind singurul operator de magazine care a decis această strategie.

Bugetul de audiență obținut de această piață reprezintă 3,7% din totalul volumului realizat de piața de publicitate TV în perioada analizată.

Forbes România” estimează că aceste magazine au investit în total circa 7 milioane de euro în publicitate TV.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii