Cautare




, Contributor

Servicii financiare |
|

Topul riscurilor şi oportunităţilor din industria asigurărilor

bani_casa_asigurare.jpg
Pe măsură ce asigurătorii se adaptează la noul mediu economic, cu marje mai mici de profit şi măsuri de reglementare mai stricte, tendinţele macroeconomice şi menţinerea unei rate lente de creştere ocupă primul loc în topul riscurilor din industrie, arată un raport EY - Business Pulse.

Strâns legată de mediul economic actual este şi criza datoriilor din zona euro, şi ea încă foarte sus pe lista riscurilor din industrie şi considerată un potenţial declanşator de volatilitate în piaţă.

Studiul ,,Exploring the dual perspectives of the top risks and opportunities in 2013 and beyond”se bazează pe un sondaj la care au răspuns executivi din peste 65 de companii de asigurări de la nivel global, care au împărtăşit ideile şi perspectivele lor privind principalii factori care vor influenţa industria în următorii cinci ani.

Cercetarea a identificat primele 10 riscuri importante cu care se confruntă industria de asigurări şi oportunităţile pe care asigurătorii le pot valorifica.

Există două riscuri noi care şi-au făcut apariţia în topul riscurilor şi oportunităţilor din industria asigurărilor. Primul este riscul cibernetic şi de securitate a datelor, care a depăşit obiectivul strict de securizare a informaţiilor, pentru a cuprinde provocări ca securitatea sistemelor şi colectarea de date. Al doilea risc nou intrat în top 10 este descoperirea, angajarea şi păstrarea talentelor. Acest risc este strâns legat de provocări, ca mediul mai strict de reglementare, modelarea din ce în ce mai sofisticată prin care se calculează riscurile şi nevoile de capital, ca şi un nou accent pus pe accesul la clienţi.

"În eforturile de generare a creşterii şi a veniturilor, companiile de asigurări trebuie să îşi optimizeze capitalul şi strategiile de management al activelor şi pasivelor, dar să rămână competitive din punct de vedere al costurilor fără să piardă din vedere nevoile clienţilor lor. Adaptarea la evoluţia pieţei şi la schimbările de reglementare va fi o provocare ce necesită adoptarea de noi tehnologii şi a unei mai mari flexibilităţi în toate ariile de business", spune Shaun Crawford, lider EY al departamentului global de asigurări.

Top 10 riscuri identificate de studiu:

  1. Tendinţele macroeconomice:gestionarea unei creşteri care continuă să fie lentă
  2. Măsurile de reglementare:un set amplu de noi reglementări încep să devină o sursă majoră de risc
  3. Criza datoriilor din zona Euro: activitatea defactoring în contextul consecinţelor generate de criza globală
  4. Riscul reputaţional: protejarea reputaţiei
  5. Greşeli de guvernanţă corporativă:în contextul schimbărilor măsurilor de reglementare, părţile interesate îşi doresc garanţia oferită de măsurile de guvernanţă corporativă
  6. Riscul informatic şi de securitate a datelor: ţinerea sub control a ameninţărilor în creştere
  7. Recrutarea talentelor: angajarea şi reţinerea talentelor reprezintă o provocare pentru asigurători
  8. Impactul modificărilor fiscale şi contabile:acţiunile recente sunt strâns legate de riscul de reglementare
  9. Riscul operaţional: cuantificarea riscului la nivelul organizaţiei
  10. Disponibilitatea şi costurile capitalului:o preocupare continuă, alături de atragerea de investitori

Aşa cum se subliniază în raport, există şi multe oportunităţi pentru asigurători de a-şi îmbunătăţi afacerile, de a-şi spori veniturile şi de a se concentra asupra nevoilor clientului. Îmbunătăţirea sistemului de distribuţie şi dezvoltarea de produse se află pe primele locuri din lista de oportunităţi din acest an şi se prognozează să îşi păstreze importanţa în clasament până în 2015.

Studiul mai arată că executivii de top şi companiile au o imagine foarte realistă asupra mediului în care operează şi asupra provocărilor industriei. Una dintre descoperirile cheie ale sondajului este reînnoirea atenţiei acordate clienţilor.

Pe măsură ce se adaptează nevoilor audienţei tinere, foarte prezentă pe reţelele online de socializare, asigurătorii trebuie să îşi regândească produsele pentru o populaţie care îmbătrâneşte, pentru a răspunde mai bine clienţilor care se apropie de momentul pensionării.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii