
Radio ZU a vândut publicitate în valoare de 49 milioane euro (rate card) în 2016, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea pentru Radio” (MIPR), realizat de Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT). Este rețeaua cu cel mai mare buget brut de pe piața radio.
Monitorizarea bugetelor s-a realizat pe baza tarifelor-listă ale radiourile și nu s-au scăzut discounturile și gratuitățile.
Radio ZU a înregistrat o creștere de 22,7% a bugetului de publicitate (rate card) față de 2015.
Dar cea mai mare creștere procentuală a raportat-o Europa FM: 38,8%, care amenință cea de-a doua poziție a topului, ocupată de Kiss FM, care a avut o majorare a publicității de 8%.
Cele trei radiouri – Radio ZU, Kiss FM și Europa FM, dețin 63% din volumul total brut de publicitate radio în 2016.
Creșteri ale volumelor de publicitate au mai înregistrat Radio România Actualități (5,8%), Radio 21 (actualul Virgin Radio), cu 16,9%, și Rock FM (11,2%).
Radiouri care au suferit scăderi ale bugetelor de publicitate sunt Magic FM (-5,6%) și Pro FM (-29%).
Digi FM, radioul care a început să fie monitorizat de BRAT de la 1 ianuarie 2016, a difuzat 25.679 spoturi în valoare brută de 9,72 milioane euro (rate card).
Radio Guerrilla a intrat în monitorizarea BRAT în 7 iulie 2016 și a difuzat 11.773 spoturi în valoare totală de 2,91 milioane euro (rate card).
BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).
VEZI COMPANIILE CU CELE MAI MARI INVESTIȚII ÎN PUBLICITATEA RADIO ÎN 2016