Cautare




, Contributor

Tech |
|

Topul meseriilor: În ce domenii își doresc elevii de liceu să lucreze în viitor

În topul preferințelor meseriilor și profesiilor pe care elevii de liceu din România și-ar dori să le urmeze în viitor se numără: cea de programator (14,6%), de inginer de sistem în informatică (11%) sau avocat (10,7%).
https://www.facebook.com/MihneaRattePhotography

Lista continuă cu următoarele meserii: manager business (9,7%), actor (8,5), medic chirurg (8,4%), contabil (6,6%), medic cardiolog (5,3%), farmacist (5,1%), arhitect (5%), potrivit studiului Trends of Tomorrow, derulat de Samsung în parteneriat cu D&D Research și eJobs.

În schimb, profilul personalității acestor elevi arată că ei sunt firi sociabile, cărora le place să interacționeze cu ceilalți și să dezvolte prietenii, îi recomandă mai degrabă pentru meserii umaniste și zona de servicii.

În 2014, în cadrul caravanei Trends of Tomorrow peste 8.000 de tineri au completat teste de orientare vocațională etalonate și calibrate pe populația din România (Holland – orientare vocațională, BFQ – personalitate, IST – inteligență) care să îi ghideze în alegerea carierei care li se potrivește.

„Evoluția programului a fost influențată de insight-urile culese chiar de la beneficiarii săi. An de an, am aflat mai mult despre ce își doresc tinerii și ce nevoi au aceștia pentru a fi competitivi pe o piață a muncii în continuă schimbare. De aceea, în 2015 venim cu un instrument util și practic dedicat generației digitale, o aplicație vocațională prin care să își poată evalua aptitudinile, să afle ce meserie li se potrivește, ce abilități digitale le sunt necesare, dar și ce parcurs educațional pot urma în această direcție. Aplicația va face parte din roadshow-ul Samsung Trends of Tomorrow din această toamnă și ne propunem să ajungem la peste 10.000 de elevi de liceu”, a declarat Sabina Știrb, Public Affairs & Corporate Citizenship Manager în cadrul Samsung Electronics România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii