Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Topul investitorilor în publicitatea TV – trimestul I 2015

Multinaționalele, principalii investitori în publicitatea TV din România, au „stat la cutie” în primul trimestru al acestui an. Creșterile generale față de 2014 sunt mici. În unele cazuri, se înregistrează scăderi ale consumului de publicitate TV.
Advertising

Unilever ocupă primul loc în topul investitorilor în publicitatea TV, în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2015, cu un volum de 18.529 puncte de audiență (Gross Rating Points – GRP’30) pe targetul comercial (urban, 18 – 49 de ani). Pe baza punctelor de audiență (GRP’30) obținute de campaniile derulate, clienții publicitari cumpără timpi de reclame la televiziuni. Volum liderului Unilever este mai mic cu 15,1% față de cel realizat în aceeași perioadă a anului trecut.

Pe locul secund se află Procter&Gamble care, ca în fiecare început de an, își „ambalează” cu precauție „motoarele”. Reclamele comandate de P&G au adunat 16.917 GRP’30 pe targetul comercial, la același nivel cu cel din 2014 (scădere de 4,3%).

Operatorul de comunicații Telekom România ocupă a treia treaptă a topului, cu 15.766 puncte de audiență pe targetul comercial. Prezența Telekom pe această poziție nu este deloc surprinzătoare, compania, lansată în septembrie 2014, trebuie să deruleze campanii neîntrerupte de comunicare pentru a câștiga cotă de piață în fața competitorilor Orange și Vodafone. Spre deosebire de Telekom, care a fost foarte vizibil pe micile ecrane, Orange și Vodafone au avut prezențe discrete în calupurile publicitare, acumulând 4.069, respectiv 6.784 puncte de audiență pe targetul comericial. Astfel, Orange ocupă locul 32 în topul investitorilor, iar Vodafone, locul 17. Trebuie remarcat faptul că, spre deosebire de anul trecut, Orange și Vodafone, chiar așa discreți cum au părut, au consumat mai multă publicitate în acest an, tocmai pentru a contracara avântul lui Telekom.

Producătorul de medicamente GlaxoSmithKline a consumat 14.510 GRP’30 pe targetul comercial, cu 54% mai mult decât în trimestrul I 2014. Este a doua creștere procentuală de volum din top 10 investitori, după Chipita (85,1%).

Mia trebuie subliniat și prezența în top 10 a firmei de teleshopping Open Media Network, care aparține grupului Intact și care a derulat campanii numai pe televiziunile acestuia.

Alte companii care au înregistrat creșteri ale volumelor de publicitate față de 2014: L’Oreal (33,4%), Lidl (11,4%), European Drinks (79,2%), Vodafone (70,5%), Terapia (38,8%) și Walmark (109,6%).

Scăderi ale consumului de publicitate Tv au avut: Studio Moderna (-6,8%), Beiersdorf (-5,3%), Heineken (-8,8%), Henkel (-7,3%), Ferrero România (-26,6%) și Sandoz (-23%). 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii